הפסדי עדיקה ממשיכים להכביד על גולף, שעברה מרווח להפסד
הפסדי עדיקה ממשיכים להכביד על גולף, שעברה מרווח להפסד
גולף עברה ברבעון השלישי להפסד תפעולי של 4.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 12 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקבוצה נאלצה לבצע הנחות כדי להגביר מכירות ברשתות האופנה וכלי הבית, והיא שחקה את הרווחיות הגולמית. העליות במכירות מגזרי האופנה ואופנת הבית התקזזו עם ההפסדים העמוקים בעדיקה
רבעון קשה לקבוצת גולף, שעברה מרווח להפסד. הקבוצה נאלצה לבצע ברבעון השלישי לשנת 2022 הנחות עמוקות כדי להגביר מכירות ברשתות האופנה וכלי הבית, והיא שחקה את הרווחיות הגולמית. העליות במכירות מגזרי האופנה ואופנת הבית התקזזו עם הירידה וההפסדים העמוקים בעדיקה, שממשיכה להכביד על קבוצת האופנה. נכון לעכשיו, נופלת מניית החברה ב-9% במסחר בבורסה.
במהלך הרבעון השלישי לשנת 2022 פתחה הקבוצה 16 חנויות וסגרה 13 חנויות, ומתחילת השנה פתחה בסך הכל 10 חנויות, אך היקף שטחי המסחר שלה נותר זהה לספטמבר 2021 ועמד על 54 אלף מ"ר. גולף סיימה את הרבעון עם ירידה קלה במכירות ל-233 מיליון שקל.
כדי להגביר מכירות בתחומי האופנה ואופנת הבית, העמיקה גולף את שיעור ההנחות שנתנה ללקוחות ברשתות האופנה שלה, ובכלל זאת בעדיקה, וברשת כלי הבית גולף אנד קו. למרות זאת, הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות הזהות במגזר ההלבשה ואופנת הבית לא השתנה משמעותית ועמד על 1,190 שקל, לעומת 1,188 שקל ברבעון המקביל שנה שעברה. יתרה מזאת, העמקת המבצעים שחקה את שיעור הרווח הגולמי של גולף ל-59% מההכנסות, לעומת 63% ברבעון המקביל אשתקד, והרווח הגולמי ירד ב-8% ל-137 מיליון שקל.
חברת עדיקה, שמוזגה החודש לתוך גולף ונמחקה מהבורסה, צברה הפסד של 13 מיליון שקל ברבעון השלישי, בהמשך להפסד של 12 מיליון שקל ברבעון הראשון ושל 15 מיליון שקל ברבעון השני השנה, ומציגה תזרים שלילי של כ-6 מיליון שקל. זאת למרות תוכנית התייעלות ממושכת שנמשכת זה מספר רבעונים.
גולף מדווחת כי תוצאות עדיקה בפועל ברבעון השלישי לשנת 2022 היו נמוכות משמעותית מתחזיות עדיקה, לאור ירידה במכירות בחנויות של עדיקה ובאתר עדיקה. מכירות עדיקה ברבעון השלישי ירדו ב-37% ל-26 מיליון שקל, בעיקר בשל הפסקת הפעילות בארצות הברית וחולשה במכירות בארץ. מספר הלקוחות הפעילים באתר עדיקה ירד ב-12% ל-38 אלף בלבד, אך החברה העמיקה את מבצעי ההנחה וכך גדל הסל הממוצע ב-9% ל-170 שקל. גולף סגרה שתי חנויות של עדיקה באייס מול באילת ובקניון הזהב בראשון לציון, וקיבלה עבורן דמי פינוי.
בתחום ההלבשה עלו מכירות גולף ב-5% ל-87 מיליון שקל בעיקר מעלייה בפדיון למ"ר בחנויות הזהות, 1,331 שקל לעומת 1,303 שקל – אך הרווח התפעולי של המגזר צנח ב-75% ל-2 מיליון שקל בלבד מהירידה בשיעור הרווח הגולמי ומעלייה בהוצאות אחזקת החנויות ובהוצאות הפרסום והשיווק.
בתחום אופנת הבית, בו פעילה הקבוצה עם חנויות כלי הבית גולף אנד קו ורשת גולף קידס, סגרה הקבוצה שמונה חנויות ופתחה ארבע חנויות חדשות בלבד. המכירות למ"ר בחנויות הזהות במגזר אופנת הבית ירדו ב-1.3% ל-1,099 שקל. למרות זאת, הכנסות כלל המגזר עלו ב-10 מיליון שקל הודות לעלייה במכירות אתרי האונליין והמכירות הסיטונאיות. גם בתחום זה רשמה החברה ירידה של כ-20% ברווח התפעולי ל-7 מיליון שקל.
ההפסד של עדיקה ושחיקת הרווחיות הגולמית העבירו את גולף להפסד תפעולי של 4.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 12 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה הפסידו בעלי המניות 4.5 מיליון שקל, לעומת רווח של 8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת של החברה מתחילת השנה הסתכם בכ-8 מיליון שקל, לעומת תזרים מזומנים שנבע מפעילות שוטפת של כ-84 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד בעקבות ההפסד ברבעון וגידול ביתרת המלאי, שעמד נכון לספטמבר 2022 על 272 מיליון שקל, לעומת 225 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.