סגור

מתחת לאף של יבואני הרכב הוותיקים: אוטומקס והייטקזון יקימו חברה לשיווק רכב

המהלך יעניק לאוטומקס - יבואנית הרכב המקביל הגדולה בישראל - דריסת רגל באחד ממועדוני הצרכנות החשובים בארץ

יבואנית הרכב המקביל הגדולה בישראל אוטומקס תקים חברה משותפת לשיווק רכב עם היי ביז, מפעילת מועדון הצרכנות הייטקזון. כך הודיעה אוטומקס הציבורית בדיווח לבורסה.


אוטומקס משווקת כיום בישראל רכבים ביבוא מקביל מתוצרת מגוון גדל והולך של יצרני רכב: סקודה, יונדאי, ג'יפ, וולוו ויצרנים נוספים.
כיום משווקות בישראל מכוניות חדשות בשלושה אופנים: יבוא ישיר, כלומר יבואן רכב וותיק אשר רוכש את המכונית מן היצרן; יבוא מקביל (למשל אוטומקס) שהוא יבואן אשר רוכש את הרכב מסוכן בחו"ל; יבוא זעיר, כלומר סוכן אשר מייבא עד 20 מכוניות בשנה לפי דרישות ספציפיות של לקוחות.
על פי הדיווח לבורסה, אוטומקס מוטורס והייטקזון יקימו חברה אשר תעסוק במכירה ושיווק של רכבים חדשים "אשר תהווה פלטפורמת שיווק אינטרנטית עבור לקוחות מועדון הייטקזון ותצטרף לרשת השיווק והמכירה הארצית של אוטומקס".
בכך תזכה אוטומקס לדריסת רגל באחד ממועדוני הצרכנות הגדולים בישראל. בשנים האחרונות הועם במידה מסוימת זוהרם של מועדוני הצרכנות הוותיקים כדוגמת "חבר", זאת לאור הנחות משמעותיות שהעניקו יבואני הרכב לכל דורש, גם אם לא היה חבר במועדון צרכנות.
עדיין, מועדון צרכנות נותר כוח קניה משמעותי מאוד אשר טומן בחובו פוטנציאל לאלפי עסקאות בשנה. חבירתה של אוטומקס להיי ביז מאפשרת לה כניסה לתחום נוסף וחשוב: שיווק דיגיטלי. כיום רוב יצרני הרכב כבר נכנסו לתחום של שיווק אינטרנטי נרחב, שלא רק באמצעות אתר האינטרנט הרגיל של יבואן הרכב, אלא גם באמצעות אתרים מורכבים המאפשרים תשלום, תיאום נסיעות מבחן ושפע של מידע אינטראקטיבי. הפופולאריות של אתרים אלה גברה בתקופת משבר הקורונה.
לפי הודעת אוטומקס, "במסגרת ההסכם תספק היי ביז לחברה המשותפת את השירותים שלהלן: שיווק כלי הרכב הנמכרים על- ידי החברה המשותפת לחברי המועדונים של היי ביז ו/או לקהל הרחב, ביצוע אינטגרציה טכנולוגיות למערכות המידע וה-CRM הרלוונטיות, כפי שיבחרו הצדדים, תפעול וניהול שוטף של אתר החברה המשותפת ועוד".


1 צפייה בגלריה
כלי רכב חדשים ב נמל אילת מכוניות מכונית
כלי רכב חדשים ב נמל אילת מכוניות מכונית
כלי רכב חדשים ב נמל אילת מכוניות מכונית
(צילום: יוסי דוס סנטוס)