הוצאות ההנפקה והקמת המרלו"ג קיצצו בשורת הרווח של אייס
הוצאות ההנפקה והקמת המרלו"ג קיצצו בשורת הרווח של אייס
ההנפקה גררה עלייה של 35% בהוצאות ההנהלה - הקמת המרכז הלוגיסטי הובילה לעלייה של 16% בהוצאות המכירה והשיווק; הרווח הנקי של אייס ירד ברבעון השלישי ב-14% ל-11.1 מיליון שקל
אייס חותמת את הרבעון השלישי עם ירידה של 13.9% ברווח הנקי שהסתכם ב-11.1 מיליון שקל - החברה מחלקת דיבידנד בגובה 10 מיליון שקל.
מכירות אייס צמחו ברבעון בשיעור קל של 1.7% והסתכמו ב-197 מיליון שקל - עלייה שמיוחסת לסינרגיה בין אתר המכירות לחנויות הפיזיות וצמיחה בפעילות זכיינים באתר האונליין. יחד עם זאת, חגי תשרי שהביאו לעלייה במכירות, צמצמו את מספר ימי האספקה שעמדו בפני הרשת, מה שהוביל לכך שחלק מההכנסות נדחו לאחרי תקופת החגים.
שידרוג בהכנסות מעמלות שמשלמים זכיינים שמשווקים את מוצריהם דרך אתר החברה, הובילה לשיפור של 9.6% ברווח הגולמי ולעליית הרווחיות הגולמית ל-45.4% מהמכירות, לעומת 42.1% בתקופה המקבילה בנה שעברה.
הוצאות מכירה ושיווק עלו ב-16% בשל הקמת מרכז לוגיסטי - כך גם נרשמה עלייה של 35% בהוצאות הנהלה וכלליות בעקבות הנפקת החברה. העלייה האמורה בהוצאות גררה רישום ירידה של 15% ברווח התפעולי של אייס, שעמד ברבעון המדווח על 17 מיליון שקל.
הרחבת פעילות אתר החברה, כך שלא יתמקד רק במוצרי הרשת, אלא ישמש מרקט פלייס בו משווקים מגוון רחב של מוצרים מתחומים שונים, הוביל לכך שהפדיון של החברה, עלה ברבעון ב-6% ל-248 מיליון שקל.
לדברי איציק אוזנה, מנכ"ל אייס : "תוצאות הרבעון השלישי, המשקפות המשך צמיחה בפדיון ובמכירות, מביאות לידי ביטוי את המשך מימוש האסטרטגיה של החברה הכוללת מהפכה לוגיסטית. גם פעילות הסחר המקוון ממשיכה לצבור תאוצה עם גידול של 19% בפדיון באונליין במהלך 9 חודשים הראשונים של 2021 וכניסה לקטגוריות מוצר חדשות, בתחום הספורט, הפנאי, הילדים ועוד. בנוסף, הסינרגיה בין האונליין לחנויות ממשיכה להתעצם".