דוחות אל על: מכירת מועדון הנוסע המתמיד והסיוע מהמדינה מנעו הפסד
דוחות אל על: מכירת מועדון הנוסע המתמיד והסיוע מהמדינה מנעו הפסד
ההתאוששות בענף סייעה לחברת התעופה להציג רווח נקי של 109 מיליון דולר בסיכום 2022; רמת הפעילות הגיעה ל-81% מהרבעון המקביל ב-2019, בשל יכולת מוגבלת לעמוד בביקושים; שיעור הטסים באל על ירד ל-21.75% מכלל הטסים מנתב"ג, מול 24.26% ב-2021
ההתאוששות בענף התעופה מסייעת לאל על להציג סוף סוף פלוס בשורת הרווח השנתי, לאחר שנים של סיכומי שנה הפסדיים.
החברה סיימה את 2022 עם רווח נקי של 109 מיליון דולר, וזאת לאחר שאת השנה שקדמה לה חתמה עם הפסד של 413 מיליון דולר. עם זאת, הרווח השנתי נבע בראש ובראשונה ממכירת מועדון הנוסע המתמיד, שסיפק לחברה הטבת מס בגובה 112 מיליון דולר – ובלעדיו החברה הייתה רושמת הפסד גם השנה.
הכנסות אל על לשנת 2022 עמדו על 1.98 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 857 מיליון דולר בשנת 2021. ההוצאות התפעוליות עמדו על 1.6 מיליארד דולר, בהשווואה להוצאות תפעוליות של 960 מיליון דולר בשנה קודמת.
גם בשורת הרווח התפעולי עברה חברת התעופה לרווח בסיכום השנה, של 112 מיליון דולר, וזאת לעומת הפסד תפעולי של 320 מיליון דולר בשנת 2021.
לפי נתוני החברה, היקף הפעילות שלה עוד לא חזר לרמה של טרום משבר הקורונה. ברבעון הרביעי של 2022 הגיעה רמת הפעילות ל-81% ביחס לרבעון המקביל ב-2019, שקדם למגיפה. לדברי אל על הסיבה לפעל היא מגבלה בכושר ה"ייצור", ולא בהיעדר ביקושים.
בה בעת, שיעור ההכנסות לכרטיס כבר גבוה יותר מהרבעון הרביעי של 2019, בזכות עלייה במחירי הכרטיסים. כמו כן, החברה פיטרה בשלוש השנים האחרונות כ-2,000 עובדים, מהלך שהוביל להתייעלות משמעותית בחברה שנעשה על רקע משבר הקורונה.
החברה איבדה נתח משמעותי מהשליטה שלה בשוק הישראלי. בשנת 2022 שיעור הטסים באל על מתוך כלל הטסים מנתב"ג עמד על 21.75%, וזאת לעומת שיעור של 24.26% בשנת 2021. הדבר מתבטא גם בירידה במספרים מוחלטים במספר הנוסעים – בשנת 2022 החברה הטיסה 4.1 מיליון נוסעים לעומת 5.8 מיליון נוסעים בשנת 2019.