סגור
וורן באפט
וורן באפט (צילום: רויטרס)

תוך שבועיים: ברקשייר מכרה מניות בנק אוף אמריקה ב-3.8 מיליארד דולר

גם אחרי המכירה, חברת הההשקעות של וורן באפט היא בעלת המניות הגדולה ביותר בבנק - מחזיקה 12.1% מהמניות בשווי 37.2 מיליארד דולר. מחר תפרסם החברה את דוחותיה הכספיים

ברקשייר האת'וויי, חברת ההשקעות של וורן באפט, המשיכה בצמצום ההחזקה שלה בבנק אוף אמריקה. לפי מסמכים שהוגשו לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), מאז אמצע יולי מכרה החברה מניות של הבנק השני בגודלו בארה"ב בשווי של יותר מ-3.8 מיליארד דולר. ביומיים האחרונים לבדם, מכרה ברקשייר בסביבות 19.2 מיליון מניות של בנק אוף אמריקה בשווי 779 מיליון דולר, ומאז 17 ביולי מכרה 90.4 מיליון מניות של הבנק.
עם זאת, ברקשייר נותרה עדיין בעלת המניות הגדולה ביותר של בנק אוף אמריקה, ומחזיקה כעת ב-942.4 מיליון מניות, המייצגים כ-12.1% מהמניות בשווי 37.2 מיליארד דולר.
ברקשייר מחוייבת להמשיך ולדווח על מכירות המניות עד שההחזקה שלו תרד מתחת לרף 10%. מחר (שבת) מתוכננת החברה גם לפרסם את תוצאות הרבעון השני שלה. בנק אוף אמריקה היתה ההחזקה השנייה בגודלה של ברקשייר אחרי אפל. אך כעת הפכה לשלישית מתחת לאמריקן אקספרס, ששווי ההחזקה שלו עומד על 37.6 מיליארד דולר.
המכירות של המניות יצאו לדרך לאחר שמאז שלהי אוקטובר עלה מחיר המניה ב-66%, כך ששווי ההחזקה של ברקשייר טיפס ליותר מ-45 מיליארד דולר, וגבוה פי יותר מ-3 מהמחיר של 14.6 מיליארד דולר ששילמה עבור המניות.
ברקשייר משקיעה בבנק אוף אמריקה מאז 2011 כשרכשה מניות מועדפות בשווי 5 מיליארד דולר. הרכישה נתפסה אז כסימן לאמון של באפט ביכולתו של המנכ"ל בריאן מויניהן לאושש את הבנק לאחר המשבר הפיננסי של 2008. בריאיון ל-CNBC בשנה שעברה הודה באפט (93) כי הוא מאוד מחבב את מויניהן, וכי נכון לאפריל 2023 לא היו לא כוונות למכור את המניות.