סגור
ריצ'רד פרנסיס נשיא ו מנכ"ל חברת טבע
מנכ"ל טבע ריצ'רד פרנסיס (צילום: אוראל כהן)

טבע מדווחת על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השני - ומעלה תחזיות

חברת התרופות עקפה את התחזיות עם הכנסות של 4.2 מיליארד דולר ורווח של 61 סנט למניה. אוסטדו, התרופה החזקה ביותר של טבע, שמיועדת לטיפול בדיסקינזיה, צמחה ב-32% וייצרה הכנסות של 407 מיליון דולר

טבע מדוות על תוצאות חזקות מהצפוי לרבעון השני של 2024. החברה סיימה אותו עם הכנסות של 4.2 מיליארד דולר ורווח של 61 סנט למניה. התחזיות היו להכנסות של 4.05 מיליארד דולר ורווח של 55 סנט למניה.
על רקע הביצועים הטובים, חברת התרופות מעלה את התחזית השנתית להכנסות של 16-16.4 מיליארד דולר וזאת בעיקר על רקע הביצועים החזקים של תרופת אוסטדו שצפויה לייצר הכנסות גבוהות מהצפוי של 1.6 מיליארד דולר. הרווח הנקי השנתי אמור להיות 2.3-2.5 מיליארד דולר.
הכנסות טבע ברבעון השני משקפות עלייה של 7% מול הרבעון המקביל במונחים דולריים, ובמונחי מטבעות מקומיים מדובר בצמיחה דו ספרתית של 11%, לראשונה מזה זמן רב. אוסטדו, התרופה החזקה ביותר של טבע היום, שמיועדת לטיפול בדיסקינזיה, צמחה ב-32% וייצרה הכנסות של 407 מיליון דולר, מה שהוביל גם להעלאת התחזית השנתית של מכירותיה ב-100 מיליון דולר. גם אג'ובי, תרופת מקור נוספת של טבע שנועדה למניעת התקפי מיגרנה, הציגה שיפור עם עלייה של 12% במכירות ל-115 מיליון דולר.
בהמשך לצמיחה המפתיעה במגזר הגנריקה שטבע הציגה ברבעון הראשון של השנה, היא ממשיכה את המגמה גם כעת עם עלייה של 16% בהכנסות בארה"ב, 8% באירופה ועלייה חדה יותר של 22% ביתר המדינות בעולם. בצד הפיננסי מדווחת טבע על תזרים חופשי של 324 מיליון דולר ותזרים מפעילות של 103 מיליון דולר.
טבע העלתה את הוצאות השיווק ב-9% בהתאם לאסטרטגיית המעבר לצמיחה של המנכ"ל ריצ'רד פרנסיס. מנגד, הוצאות ההנהלה וההוצאות הכלליות של החברה ירדו ב-8% בעיקר בעקבות ירידה בהוצאות משפטיות, בהמשך לסגירת מספר פרשיות מרכזיות ובהן תביעת משככי הכאבים בארה"ב שהעיבה על החברה שנים ארוכות.
טבע הכירה ברבעון השני בהוצאת מס של 630 מיליון דולר בהמשך לפשרה מול רשות המסים בישראל עליה היא הודיעה לפני חודש. לפי ההסדר עם רשות המסים לפיו היא תשלם 750 מיליון דולר, או כ-3 מיליארד שקל, על שומות המס בתקופה שבין 2008 ל-2020. אף שעל פניו מדובר בסכום גבוה, בפועל מדובר בשליש מהדרישה המקורית של המדינה מחברת התרופות. מתוך הסכום הכולל של 750 מיליון דולר, 500 מיליון דולר הם מס על הרווחים הכלואים הנובעים מהגדרתה של טבע כמפעל מאושר בחוק עידוד השקעות הון ו-250 מיליון דולר קשורים למחלוקת על התרת הוצאות. בטבע מציינים כי גם שיעור המס שתשלם ב-2024 כולה יהיה גבוה יותר מ-13% שנגבו ממנה בשנה שעברה ויגיע כעת ל-14%-17% וזאת בעקבות הטבת מס מופחתת כתוצאה משינוי רישום של קניין רוחני.
ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ"ל טבע: "מעודדים מהמומנטום החיובי בכל אחד מארבעת עמודי התווך של אסטרטגיית ה- Pivot to Growth שלנו. הצמיחה האיתנה מונעת בעיקרה על ידי עסקי הגנריקה והתרופות החדשניות שלנו. בנוסף, אנו מראים התקדמות משמעותית בשלבי הפיתוח של צבר המוצרים האינובטיביים הנמצאים בשלב מתקדם, בדגש על האצת תהליך הפיתוח של duvakitug (Anti-TL1A) וכעת, אנו צופים כי התוצאות העיקריות (topline results) יפורסמו ברבעון הרביעי של 2024, וכי הנתונים המלאים צפויים במהלך שנה הבאה. עם תוצאות איתנות אלה, אנו מעלים את התחזית הפיננסית שלנו לשנת 2024".