סגור

גל ההתייקרויות מתרחב, ויליפוד: "נעלה מחירים אחרי החג"

תיק ניירות הערך הקפיץ במאות אחוזים את רווחי יבואנית המזון, שנהנתה מהגאות בבורסות בישראל ובעולם במהלך הרבעון הראשון - הרווח הנקי קפץ בכמעט 1,200% ל-20 מיליון שקל; צביקה ויליגר: "הזינוק במחירי חומרי הגלם והשינוע מחייב העלאת מחירים"

ויליפוד חותמת את הרבעון הראשון עם זינוק חד בשורה התחתונה: יבואנית המזון שבשליטת צביקה ויוסי וליגר רשמה בשלושת החודשים הראשונים של 2021 קפיצה של 1,197% ברווח הנקי ל-20 מיליון שקל, בזכות רווחי הון ושערוך ניירות ערך, לנוכח תיק ניירות הערך העמוק של ויליפוד, מול העליות החדות בבורסות במהלך הרבעון. החברה נהנתה גם מהכנסות ריבית והפרשי שער במהלך התקופה.
הוצאות המימון ירדו בחדות ל-200 אלף שקל בלבד, לעומת 18.3 מיליון ברבעון המקביל, אז התמודדה החברה עם הפסד משערוך ניירות ערך כתוצאה מהירידות החדות שנרשמו בשווקים בארץ ובעולם - ירידה זו תרמה גם היא כמובן לקפיצה בשורת הרווח.
ביחס לזינוק החד במכירות במרץ אשתקד, בעקבות התפרצות משבר הקורונה שהוביל לאגירת מזון, הציגה וליפוד ברבעון המדווח ירידה של 9.6% במכירות שהסתכמו ב-116.7 מיליון שקל. יחד עם זאת, מדובר ברמת שיא של מכירות, עם היוצא מן הכלל האמור של הרבעון המקביל ב-2020.
החברה צמצמה את הוצאות השיווק והמכירה, לצד שמירה על היקף הוצאות ההנהלה, כך ששיעורן מהמכירות עלה ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
הירידה ברווח הגולמי, לצד עליה בשיעור ההוצאות, הובילה לירידה של 20.9% ברווח התפעולי שהסתכם ב-14.9 מיליון שקל ולשחיקת הרווחיות התפעולית ל-12.8% מהמכירות לעומת 14.6% ברבעון הראשון
החברה מינתה את ארז וינר לתפקיד ממלא מקום מנכ״ל החברה - עד כה, שימש וינר סמנכ״ל התפעול של וילפיוד ומשנה למנכ״ל צביקה ויליגר.
צביקה ויליגר: הזינוק במחירי חומרי הגלם והשינוע מחייב העלאת מחירים
בשיחה עם כלכליסט לאחר פרסום הדוחות לרבעון הראשון, אמר צביקה ויליגר, מנכל ומבעלי השליטה בויליפוד: ״אחרי חג שבועות נבחן איזה מוצרים עלינו לייקר ובכמה. אנחנו מתמודדים עם עלייה במחירי חומרי גלם וזינוק של פי 10 במחירי השינוע לישראל. בעולם עדיין מתמודדים עם משבר הקורונה ובהתאם עם זינוק בביקוש למוצרי מזון, לצד שינוי בהרגלי הצריכה במדינות אסיה שהזינקו את צריכת מוצרי בחלב, ועל רקע זה הביקוש עולה על ההיצע ומייקר את המוצרים״.
ויליגר העריך כי הצמיחה שחווה החברה בשנה החולפת, תימשך גם אחרי היציאה ממשבר הקורונה ופתיחת המסעדות ומקומות הבילוי: ״אנחנו מרגישים צמיחה משמעותית גם ברבעון השני ולהערכתי, מכירות החברה יצמחו השנה ב-15% ונחצה את רף חצי מיליארד שקל״. הצמיחה תושג בין היתר מהעמקת פעילות ויליפוד בשוק החלב: ״נכנסנו לקינוחים כמו כנאפה, למשקאות יוגורט, השקנו מגוון רחב של גבינות מיוחדות ואנחנו עושים מהלכי שיווק מקיפים למותג יורו מחלבות אירופה״.


1 צפייה בגלריה
מימין צבי ויליגר ו יוסי ויליגר לשעבר מייסדי חברת ה מזון ויליפוד חדש
מימין צבי ויליגר ו יוסי ויליגר לשעבר מייסדי חברת ה מזון ויליפוד חדש
מימין: צבי ויליגר ויוסי ויליגר
(צילום: אוראל כהן)