סגור
מטה אינטל ב קליפורניה
מטה אינטל בקליפורניה (גטי)

ברקע התוצאות החלשות: אינטל נערכת להתמודד עם משקיעים אקטיביסטים

לפי דיווח ב-CNBC, ענקית השבבים שכרה יועצים, בהם מורגן סטנלי, כדי שיסייעו לה במקרה שתיאלץ להתמודד עם משקיעים אקטיביסטים; אינטל, שמתקשה להשיג דריסת רגל בתחום הבינה המלאכותית, הודיעה מוקדם יותר החודש על פיטורי 15 אלף עובדים

אינטל שכרה יועצים, בהם מורגן סטנלי, כדי שיסייעו לה להגן על עצמה מפני משקיעים אקטיביסטים, בזמן שהמנכ"ל פט גלסינגר מנסה להוציא את החברה מהבוץ שנקלעה אליו - כך מדווחת CNBC.
בעבר התמודדה ענקית השבבים עם לחצים מצד משקיעים אקטיביסטים. ואולם לא ברור האם משקיעים מסוג זה - שבין השאר יוצאים בגלוי נגד ההנהלה ומדיניותה - פנו באחרונה לדירקטוריון החברה.
מורגן סטנלי שימש בעבר יועץ לאינטל, בין השאר בספין-אוף של מובילאיי ב-2022.
אינטל איבדה בשנה שעברה את מעמדה כיצרנית השבבים הגדולה בארה"ב, במונחי הכנסות, בעקבות הנסיקה של אנבידיה, המייצרת שבבים לתחום הבינה המלאכותית. שוויה של אנבידיה עומד על יותר מ-3 טריליון דולר, לעומת 88 מיליארד דולר בלבד לאינטל.
מוקדם יותר החודש הודיעה אינטל על פיטורי כ-15 אלף עובדים, כ-15% מכוח האדם, כחלק מתוכנית לקיצוץ ההוצאות ב-10 מיליארד דולר. במקביל דיווחה החברה על תוצאות רבעוניות חלשות. אתמול הודיע ליפ-בו טאן, ותיק בתעשיית השבבים שנשכר ע"י אינטל לפני שנתיים במטרה לסייע לה לעלות על מסלול התאוששות, כי הוא פורש מדירקטוריון החברה.
ב-2020, לפני שגלסינגר מונה לתפקיד המנכ"ל, רכשה קרן הגידור Third Point של המשקיע דניאל לואב, אחזקות באינטל, ודרשה מהחברה לקדם חלופות אסטרטגיות להתמודדות עם הירידה בנתח השוק שלה.