סימילרווב הישראלית השלימה הנפקתה בנאסד"ק - לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר
סימילרווב הישראלית השלימה הנפקתה בנאסד"ק - לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר
החברה, שתחל להיסחר היום תחת הסימול SMWB, מפתחת כלים לניטור ומחקר מידע על אתרי אינטרנט; גייסה 180 מיליון דולר לפי מחיר של 22 דולר למניה, מעל השווי שנקבע במקור; המייסד והמנכ"ל אור עופר מכר חצי מיליון מניות בשווי 11 מיליון דולר לפי מחיר ההנפקה - סימילרווב עצמה מכרה 7.5 מיליון מניות
חברת סימילרווב, שפיתחה פלטפורמה למדידה וחיזוי תנועה באתרי אינטרנט, השלימה את ההנפקה הראשונה בבבורסת ניו יורק הלילה. החברה גייסה כ-180 מיליון דולר לפי מחיר של 22 דולר, גבוה מעט מטווח המחירים המקורי שנקבע על 19-21 דולר. מחיר ההנפקה משקף שווי של כ-1.8 מיליארד דולר לחברה שהוקמה ב-2009 על ידי אור עופר (37).
המייסד, שמכהן גם כמנכ"ל החברה, מכר חצי מיליון מניות ששוות 11 מיליון דולר לפי מחיר ההנפקה. סימילרווב עצמה מכרה 7.5 מיליון מניות והעניקה אופציה לרכישה של 1.125 מיליון מניות נוספות לחתמי ההנפקה. את ההנפקה מובילים ג'יי פי מורגן, סיטיגרופ, ברקליס וג'פריס יחד עם אופנהיימר, וויליאם בלייר ו-JMP. מניית סימילרווב תתחיל להיסחר ביום רביעי בערב (היום) תחת סימול מסחר SMWB.
סימילרווב צומחת בקצב נאה שקירב אותה להכנסות שנתיות של 100 מיליון דולר ב-2020, הרף המינימלי היום עבור חברה שרוצה להנפיק בשיטה המסורתית. ההכנסות הסתכמו ב- 3.5 מיליון דולר ב-2020 והן משקפות צמיחה של 32% מול הכנסות של 70.6 מיליון דולר ב-2019.
כמו במרבית החברות שפעילותן מסייעת במכירות אונליין, גם החברה הישראלית נהנתה משנה של צמיחה כתוצאה מגאות בתחום בשנת הקורונה. סעיף ההוצאה המרכזי של סימילרווב הוא שיווק והשגת לקוחות והוא מהווה עדיין יותר מחצי מהכנסות החברה. ב-2020 הוא עמד על 53.7 מיליון דולר ולפני שנה על 38.9 מיליון דולר. על רקע זה תזרים המזומנים מהפעילות נותר שלילי, אך התכווץ מ-9.7 מיליון דולר ל-3.8 מיליון דולר.
בשורה התחתונה הפסידה סימילרווב 22 מיליון דולר ב-2020 וזאת לעומת הפסד של 17.7 מיליון דולר ב-2019. בהישמר קצב ההוצאות הנוכחי של החברה קשה לראות באופק מעבר לרווח, כפי שגם מציין התשקיף ש"לא צופה רווח בעתיד הנראה לעין".
מאז הקמתה גייסה סימילרווב 136 מיליון דולר ונכון לסוף 2020 נותרו בקופתה 55.4 מיליון דולר. בתחילת 2021 נטלה החברה חוב של 30 מיליון דולר מסיליקון וואלי בנק (SVB), אחד מגופי האשראי הפעילים במגזר ההייטק, והיא שימשה ברובה להחזר הלוואה מ-2016 מבנק לאומי.
סימילרווב פועלת במודל SAAS להשכרת שירותי התוכנה מבוססי ענן שלה במסגרת חמישה סוגים של פתרונות. הראשון הוא מודיעין דיגיטלי עבור חברות שרוצות לבחון את ביצועי האתר שלהם כגון תעבורה וזמן שהיה מול המתחרים. השני הוא מודיעין שיווקי לניתוח ואופטימיזציה של פרסום ושיווק. פתרון נוסף מיועד לאתרי מכירות אונליין ומספק תובנות ואופטימיזציה של רכישת לקוחות.
מנועי הצמיחה של סימילרווב מבוססים במידה רבה על הכנסות חוזרות והגדלת הכנסות מלקוחות קיימים. לסימילרווב יש היום 2,718 לקוחות משלמים, בהם גופי תקשורת כמו CNN והירסט, בנקים כמו וולס פארגו וג'יי פי מורגן, חברות רכב ותרופות, כמו גם רשתות קמעונאיות ואתרי אונליין ובהם בוקינג, אדידס, דייסון וליווייס.
באמצעות הפלטפורמה של סימילרווב לקוחותיה יכולים לקבל מענה לשאלות כגון: אילו ערוצי שיווק מייצרים הכי הרבה תנועה באתרים כמו שלי? איזה מהמוצרים של מתחריי הוא הנמכר ביותר באמזון? מה אפשר ללמוד מדינאמיקה בתנועה באתרי החברות שאני מושקע במניות שלהן? לפי סימילרווב עיקר התחרות שלה מגיעה מחברות מסורתיות בתחום איסוף וניתוח מידע שיווקי כגון נילסן, קנטר מדיה או מקינזי.
סימילרווב מעסיקה 576 עובדים, מתוכם 369 בישראל, 120 בארה"ב והיתר במדינות אירופה ואסיה. ב-2020 חרף משבר הקורונה היא פיתחה פעילות באוסטרליה והשנה מתכננת לפתוח משרדים בגרמניה. בעלי המניות הגדולים בחברה: קרן ויולה צמיחה, קרנות פרוסוס, אנגלו פיקוק וכן קרן ION בהובלת יונתן קולבר. ויולה ו-ION הובילו את גיוס הסקנדרי של 80 מיליון דולר שהשלימה סימילרווב בשנה שעברה וגילי יוהאן מ-ION הצטרפה לדירקטוריון החברה. לפי התשקיף, ION השקיעה 40 מיליון דולר באותה עסקה לפי מחיר מניה של 8.2 דולרים.