סגור
דניאל ספיר על רקע מטה סלקום
דניאל ספיר מנכ"ל סלקום (עמרי מירון אוראל כהן)

צמיחה בסלולר, עלייה בסיבים - זינוק של 54% ברווחי סלקום

החברה סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 43 מיליון שקל; מספר לקוחות הסלולר גדל ב-3%, לצד עלייה של 2.5% בהכנסה למשתמש; מספר מנויי הסיבים של סלקום טיפס ב-36% ל-204 אלף לקוחות

הצמיחה במגזר הסלולר מספקת רוח גבית לסלקום. החברה שבניהול דניאל ספיר מסכמת רבעון ראשון עם רווח נקי של 43 מיליון שקל, עלייה של 54% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.
ההכנסות גדלו ב-2.5% ל-1.08 מיליארד שקל, וזאת על אף ירידה של 11 מיליון שקל במכירות הציוד, שהסתכמו ב-286 מיליון שקל.
סלקום הצליחה לשמר את עלויות המכירות שלה ברמה דומה לרבעון המקביל, 756 מיליון שקל, ולפיכך בזכות הגידול בהכנסות גדל גם הרווח הגולמי ב-8.5% ל-325 מיליון שקל. הגידול בהכנסות וברווח הובילו גם לירידה של 6% בחוב הפיננסי של החברה ל-2.01 מיליארד שקל.
כמחצית מהכנסות החברה ברבעון הראשון הגיעו ממגזר הסלולר, סכום של 504 מיליון שקל – עלייה של 6.1% לעומת הרבעון המקביל ב-2022.
את השיפור בתוצאות הסלולר מייחסת החברה לעלייה של 3% בכמות הלקוחות (3.46 מיליון לקוחות סלולר) לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זאת לצד שידרוג של 2.5% בהכנסה הממוצעת ללקוח (ARPU), 36.6 שקל.
כמות לקוחות האינטנרט של החברה גדל ב-4.8% ל-329 אלף, רובם הגדול בסיבים האופטימיים - מספר הלקוחות בסיבים צמח ב-36% ל-204 אלף. מספר לקוחות הטלוויזיה של סלקום עמד בסוף הרבעון על 259 אלף, עלייה שנתית של 2%.
ההכנסות במגזר הנייח הכולל את שירותי האינטרנט של סלקום ושידורי הטלוויזיה של החברה עמדו בסוף הרבעון הראשון של 2023 על 330 מיליון שקל – 2.2% יותר מסוף הרבעון הראשון של 2022.