פרטנר: הרווח הנקי זינק ברבעון השלישי לשיא של 12 שנה
פרטנר: הרווח הנקי זינק ברבעון השלישי לשיא של 12 שנה
חברת התקשורת סיכמה את הרבעון עם רווח של 85 מיליון דולר, זינוק של 52% ביחס לרווח הנקי ברבעון המקביל; מספר מנויי הסלולר צמח ב-6,000 לעומת הרבעון הקודם והגיע ל-2.6 מיליון
חברת התקשורת פרטנר סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם רווח נקי של 85 מיליון שקל – הרווח הרבעוני הגבוה ביותר לחברה ב-12 השנים האחרונות.
החוב הפיננסי של החברה צנח ל-255 מיליון שקל, לעומת 468 מיליון שקל בסוף הרבעון המקביל בשנה שעברה.
סך ההכנסות (בניכוי דמי קישוריות) של החברה בניהולו של אבי גבאי טיפסו ב-8% ל-811 מיליון שקל. ההכנסות משירותים (בניכוי קש"ג) של פרטנר – כלומר מנויי הסלולר, הטלוויזיה והאינטרנט הקווי - הסתכמו ב-683 מיליון שקל, עלייה של 8% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. ההכנסות ממכירת ציוד קצה, שכולל בעיקר מכשירים סלולריים, עלו גם הן ב-8% ל-128 מיליון שקל.
דמי הקישוריות הם תשלום של כמה אגורות שמעבירות מפעילות הסלולר ביניהן לכל דקת שיחה. סך התשלום מתאזן, כך שעל אף שהנתון מגדיל את ההכנסות של החברות – הוא אינו משפיע על הרווח שלהן. במשרד התקשורת החליטו על ביטול דמי הקישוריות בשלוש פעימות שכל אחת נכנסת לתוקף בחודש יוני, כך שהפעימה האחרונה צפויה ביוני 2025.
הרווח התפעולי של פרטנר קפץ ב-41% ל-120 מיליון שקל, והוביל את הרווח הנקי לזינוק של 52%. תזרים המזומנים החופשי של החברה זינק ב-66% ל-243 מיליון שקל. לתוצאות הטובות תרמה גם ירידה של 64 מיליון שקל בהשקעות של החברה.
פרטנר הציגה עלייה במספר מנויי הסלולר, לאחר מגמת ירידה שנמשכה שנה וחצי. ברבעון השלישי של השנה עלה מספר מנויי הסלולר של החברה ב-6,000 לעומת הרבעון השני, ושיעור הנטישה ירד ל- 5.1% לעומת 5.5%. בסך הכל יש לפרטנר 2.635 מיליון מנויי סלולר. בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, מדובר בירידה של 20 אלף מנויים.
ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) בניכוי קש"ג עמדה על 44 שקל, ירידה של שקל בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. הירידה ב-ARPU נבעה בעיקר מהירידה במכירת חבילות גלישה לחו"ל בשל הירידה בכמות הטיסות מתחילת המלחמה.
הירידה במכירות חבילות הגלישה לחו"ל הסתכמה ב-3 מיליון שקל בכל חודש מלחמה. סך ההכנסות של פרטנר ממנויי הסלולר הסתכמו ב-386 מיליון שקל, ומכירות מכשירי הסלולר הסתכמו ב-111 מיליון שקל, לעומת 105 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.
במגזר האינטרנט לפרטנר יש 465 אלף מנויים נכון לסוף הרבעון השלישי, מתוכם 421 אלף מנויים ברשת סיבים אופטיים (90% מהמנויים). ברבעון המקביל של השנה שעברה היו לפרטנר 434 אלף מנויי אינטרנט, מתוכם 353 אלף בסיבים אופטיים. סך ההכנסות של פרטנר מאינטרנט וטלוויזיה הסתכם ב-359 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, לעומת 297 מיליון שקל ברבעון המקביל של השנה שעברה.
במגזר הטלוויזיה ממתינה פרטנר לאישור רשות התחרות לעסקה עם yes שעליה חתמה בחודש יולי האחרון. לפי ההסכם בין החברות, yes תפתח ותתפעל את האפליקציה של שידורי הטלוויזיה של פרטנר וגם תספק את התכנים שיתבססו של התכנים של Sting TV שירות הטלוויזיה המוזל של yes. פרטנר תשלם ל-yes על כל מנוי, כאשר הסכום המינימאלי יעמוד על 5 מיליון שקל בחודש.
פרטנר לא חושפת את הנתונים הכספיים של שירותי הטלוויזיה של החברה, אך מדובר בשוק שנחשב לפחות רווחי ואפילו להפסדי עבור החברה, ומשמש בעיקר כמוצר משלים לשירותים הרווחיים יותר של החברה כמו מנויי סיבים אופטיים. סך הכל, לפרטנר 205 אלף מנויי טלוויזיה, בדומה לרבעון השני של השנה הנוכחית.