סגור
דודו זבידה מנהל ב קבוצה קבוצת חנן מור
דודו זבידה, מנהל העסקים של צילו‑בלו (צילום: אוראל כהן)

מחזיקי מניות בחנן מור החדשה נגד הנפקה פרטית ללאומי והפניקס

מוסדיים שהחזיקו בסדרות אג"ח י"ג ו־י"ד דרשו להיות שותפים למהלך. ההנפקה אמורה להתבצע לפי שווי של 60 מיליון שקל בעוד שהחברה נסחרת לפי 112 מיליון 

ההחלטה של צילו‑בלו (חנן מור החדשה) לגייס 12 מיליון שקל בהנפקה פרטית של מניות להפניקס וללאומי פרטנרס, עוררה כעס בקרב חלק מבעלי המניות של החברה, שפנו אליה בדרישה להיות שותפים למהלך.
מדובר בעיקר בגורמים מוסדיים, שהחזיקו באג"ח סדרות י"ג ו־י"ד וקיבלו בהסדר החוב 31% ממניות החברה החדשה. צילו‑בלו נסחרת בשווי של 112 מיליון שקל, בעוד שההנפקה אמורה להתבצע לפי שווי חברה של 60 מיליון שקל בלבד ולהקנות להפניקס ובנק לאומי 19.99% מהחברה.
הנפקה כזו מדללת את המשקיעים הקיימים בכ־20% ונועדה לאפשר לחברה לעמוד בפערים התזרימיים שלה בחודשים הקרובים, עד לקבלת התמורה ממכירת קרקעות שביצעה, בעוד כחצי שנה. אותם בעלי מניות טוענים שמדובר בהטבה משמעותית להפניקס ולבנק לאומי, למרות שמדובר בסכומים קטנים יחסית.
הפניקס גם מעמידה, נציין, הלוואה של 10 מיליון שקל לחברה. בתגובה לדרישת המוסדיים, הודיעה החברה לחלקם, כך נודע לכלכליסט, כי יוכלו להיות חלק מההנפקה על פי חלקם היחסי במניות. "הם מצחיקים. כשהחברה ביקשה לצאת למהלך אף אחד לא התנדב ולא היה מוכן להזרים, אבל עכשיו כשהפניקס נכנס ואחריו לאומי, כולם רוצים להשתתף, אז הם יקבלו את האפשרות", אמר גורם מקורב לחברה.
צילו‑בלו הגישה את הבקשה לאישור המהלך לבית המשפט ובעשרת הימים הקרובים אמורים המתנגדים לבקשה להגיש התנגדויות. כדי למנוע את אותן התנגדויות, צפויה כאמור החברה כאמור לאפשר להם להצטרף להנפקה לפי חלקם, אחרת עלול בית המשפט לא לאפשר את המהלך בטענה להטבה לבעל מניות אחד. אפשרות לפתרון היתה יכולה להיות הנפקת זכויות אבל הרשות איננה מאפשרת זאת לאור היעדר תשקיף, ולכן החברה יוצאת להנפקה פרטית.
לאחר שהנושים המירו את החוב למניות בחברה, מחזיקים לאומי ודיסקונט 13.3% ממניות חנן מור החדשה, הפניקס 8.2% ומיטב 7.2%. מחזיקי סדרות האג"ח י"ד וי"ג יחזיקו 13% ו־18% בהתאמה. קרן ההשקעות בנדל"ן ריאליטי תחזיק 7% וחברת הביטוח הראל, שהעמידה אשראי לרכישת קרקע בתל השומר, תעלה מ־6% כיום ל־12%.