"אמינות ההנהלה - בספק": לחץ גובר על מנכ"ל נייקי לאחר יום המסחר הגרוע אי פעם שלה
"אמינות ההנהלה - בספק": לחץ גובר על מנכ"ל נייקי לאחר יום המסחר הגרוע אי פעם שלה
ענקית ציוד הספורט רושמת ירידה מתמשכת במכירות והיא מתקשה מול המתחרות; אתמול איבדה מנייתה 20% - הירידה החדה ביותר שלה מאז החלה להיסחר ב-1980; עתה סבורים האנליסטים כי המנכ"ל ג'ון דונהיו ואנשיו "הולכים על קרח דק"
צוות הניהול של נייקי בראשות המנכ"ל ג'ון דונהיו עומד בפני ביקורת גוברת בוול סטריט לאחר שירידה מתמשכת במכירותיה של ענקית ציוד הספורט הביאה לירידה החדה ביותר במניה מאז החלה החברה להיסחר ציבורית ב-1980. אתמול (ו') רשמה נייקי צניחה של 20% במניה, שננעלה ברמה של 75.4 דולר.
החברה הגדולה בעולם בתחומה סבלה מירידה של כ-5% במכירותיה בשנה הפיסקלית הנוכחית בעוד שהמשקיעים ציפו לעלייה. הדבר הביא לחששות לגבי דעיכת הביקוש על רקע התחרות הגוברת מצד חברות חדשות כמו On ו-Hoka, כמו גם מצד יריבות ותיקות כגון אדידס.
לפחות שבעה אנליסטים שנסקרו ע"י בלומברג הורידו את דירוגם למניית נייקי בעקבות העדכונים האחרונים. "אמינותה של ההנהלה מוטלת בספק", כך אמר האנליסט ג'ים דאפי אתמול.
המייסד השותף של נייקי, פיל נייט, חזר על תמיכתו בדונהיו בן ה-64, ואמר כי "אני אופטימי לגבי עתידה של החברה".
הירידה במסחר אמש בוול סטריט מחקה יותר מ-28 מיליארד דולר משווי החברה, וסגרה ירידה של 33% בשווי המניה ב-12 החודשים האחרונים.
ההמלצה החדשה למשקיעים לגבי נייקי אינה בשל "האטה נרחבת בביקוש למוצרי ביגוד ספורט", אלא עקב "היעדר חדשנות ופעולות פרו אקטיביות להפחית את ההיצע", כך אמרה האנליסטית קריסטינה פרננדז.
אנליסט אחר, ניל סונדרס, מנהל חברת GlobalData, כתב כי מנהלי נייקי צועדים "על קרח דק" וכי "התחזית העגומה במיוחד לשנת 2025 הגבירה את הלחץ על ההנהלה, שניסתה למכור למשקיעים סיפורים על שיפור, אך אינה יכולה לגבות זאת בתחזית חיובית".
דונהיו נכנס לתפקידו בינואר 2020 לאחר ששימש כמנכ"ל איביי, וחברת מיחשוב הענן ServiceNow. לאחר מינויו חוותה נייקי צמיחה עצומה בעסקי המסחר האלקטרוני. בשנים 2023-2020 עלו המכירות השנתיות של החברה ב-14 מיליארד דולר, בעיקר הודות למעבר לתחום הנעלת הנוחות שצמחה מאוד בזמן המגפה, אך תחום זה, הכולל מותגים כמו אייר פורס 1 ודאנקס, נמצא כעת בירידה. מותגים אלה זקוקים כרגע "להחיאה, ואולי לא יתאוששו כבר בכלל" כך כתב מאט פאוול, יועץ בכיר לתעשיית ההנעלה.
בדצמבר פרסם דונהיו תכנית קיצוצים בסך 2 מיליארד דולר תוך שלוש שנים, בתגובה לדעיכה במכירות. זו כוללת קיצוץ של 2% מכוח העבודה העולמי של החברה, כולל במטה שבאורגון, ובמרכז האירופי שלה באמסטרדם.