סגור
ברק עילם מנכ"ל נייס

מצטרפת למגמה: נייס מציגה רבעון טוב ומעלה את התחזית השנתית

חברת התוכנה הישראלית סיכמה את הרבעון השני עם צמיחה של 10% בהכנסות ל-581.1 מיליון דולר, כשההכנסות מפעילות הענן קפצו ב-23%; המנכ"ל: "אנחנו ערוכים היטב כדי למנף הזדמנויות חדשות"

נייס שומרת על המגמה החיובית עם צמיחה איטית מבעבר, אך כזו שמשקיעים סולחים לה בתמורה לרווחיות משופרת.
חברת התוכנה שנסחרת בשווי של 13 מיליארד דולר, צמחה ב-10% ברבעון השני והגיעה להכנסות של 581.1 מיליון דולר.
הרווח התפעולי צמח בקצב מהירה יותר של 24% והסתכם ב-105 מיליון דולר.
השיפור בתוצאות נרשם הודות להגדלת נתח הפעילות בענן של נייס שההכנסות ממנה קפצו ב-23% ברבעון האחרון. בשורה התחתונה רשמה נייס רווח נקי של 87.4 מיליון דולר, קפיצה של 33% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2022.
שיעור הרווח עלה ב-12.4% ל-15% הן בעקבות השיפור התפעולי והן בזכות הכנסות מריבית של 9 מיליון דולר על קופת המזומנים שנושקת ל-1.7 מיליארד דולר.
תזרים המזומנים של החברה עמד של 65.3 מיליון דולר והיא ניצלה את רובו לרכישה עצמית של מניותיה.
על רקע התוצאות האלה שנועלות מחצית ראשונה חיובית, מעלה נייס את התחזית ל-2023, בדומה למרבית חברות התוכנה הישראליות בעונת הדוחות הנוכחית.
נייס צופה כעת כי הכנסותיה יסתכמו ב-2.37-2.35 מיליארד דולר וישקפו קצב צמיחה שנתי של 8%. מדובר בהעלאה קלה מאוד לעומת התחזית הקודמת שסיפקה נייס בתחילת השנה והיא משקפת את אותו קצב צמיחה שנתי.
במחצית הראשונה של 2023 כבר רשמה החברה הכנסות של 1.15 מיליארד דולר, כך שהיא שאם היא תקפיד על הקצב הנוכחי, היא לא תתקשה לעמוד בתחזית המעודכנת.
ברבעון השלישי צופה נייס עלייה מתונה יחסית בהכנסות ל-600-590 מיליון דולר, כלומר קצב חד ספרתי של 7%.
הרווח השנתי לפני הוצאות חשבונאיות צפוי להגיע ל-8.6-8.4 דולר למניה, עלייה של 12% לעומת 2022. תחזית רווח זו מבוססת על המשך ביצוע התוכנית לרכישה עצמית של מניות, שמגדילה את הרווח למניה באמצעות הקטנת מספר המניות. סך הרכישות אמורות להגיע לרבע מיליארד דולר על בסיס שנתי.
ברק עילם, מנכ"ל נייס, ציין עם פרסום הדוחות: "הרווחיות שלנו ממשיכה להיות המובילה בתעשייה עם עלייה ברווחיות הגולמית בענן וצמיחה דו ספרתית ברווח התפעולי וברווח למניה".
בנוגע להכנסות הוסיף עילם: "ההאצה במעבר לענן של ארגונים גדולים, יחד עם ביקוש גובר לשילוב של בינה מלאכותית, מייצרים הזדמנויות חדשות בשווקים שלנו ואנחנו ערוכים היטב כדי למנף אותן".