חברת הסטרימינג דיזר של בלווטניק יוצאת להנפקה לפי שווי של 1.16 מיליארד דולר
חברת הסטרימינג דיזר של בלווטניק יוצאת להנפקה לפי שווי של 1.16 מיליארד דולר
החברה המתחרה בספוטיפיי תיסחר בפריז לאחר השלמת מיזוג עם חברת ספאק בשם I2PO בעסקה שתכניס לה 200 מיליון דולר; לדיזר, שבה שותפות גם יוניברסל מיוזיק, וורנר מיוזיק ואורנג', יש 9.6 מיליון משתמשים
חברת דיזר הצרפתית (Deezer), המתחר של ספוטיפיי, יוצאת להנפקה. חברת הסטרימינג בתחום המוזיקה, שבין בעלי המניות המרכזיים שלה לן בלווטניק, תתמזג עם חברת ספאק בשם I2PO לפי שווי של 1.16 מיליארד דולר ותתחיל להיסחר בבורסת יורונקסט בפריז.
בהודעה על המיזוג חושפת דיזר כי יש לה 9.6 מיליון משתמשים, מספר הנמוך דרמטית מ-180 מיליון המשתמשים המשלמים של ספוטיפיי, שנסחרת בניו יורק לפי שווי של 26 מיליארד דולר. דיזר יצרה ההכנסות של 400 מיליון יורו ב-2021 ובתחזית האופטימית שאופיינית לחברות שמתמזגות עם ספאקים, היא מעריכה כי תגיע למיליארד דולר הכנסות ב-2025.
מעבר לקבוצת ACCESS של בלווטניק, בין בעלי המניות של דיזר גם שמות גדולים בתחום המוזיקה והבידור - בהם יוניברסל מיוזיק, וורנר מיוזיק ואורנג'. גם הספאק עצמו הוקם על ידי אייריס קנובלוך, נשיאה לשעבר של וורנר מדיה והוא הספאק הראשון באירופה שמובל על ידי אשה.
לדיזר יש עוד קשר ישראלי מעבר לבלווטניק - ב-2020 היא רכשה את הסטארט אפ הישראלי MUGO שבין משקיעיו גם אומן החושים ליאור סושרד.
זהו אינו הניסיון הראשון של דיזר לצאת להנפקה. ב-2015 היא תיכננה להנפיק בבורסת פריז ואף חשפה את ביצועיה, אך התוכנית נגנזה לנוכח מה שהוגדר על ידי החברה בשעתו כ"תנאי השוק". אז תיכננה דיזר לגייס 400-300 מיליון יורו וכעת בספאק יש פחות מ-200 מיליון יורו.
השווי שנקבע במיזוג עם הספאק נמוך מעסקאות השקעה שבוצעו בדיזר בעבר, כך למשל ב-2020 השקיעה בה קבוצת בידור מקסיקאית גרופו סלינס לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר.