ג'נסל לוטשת עיניים לשוק הסיני: תשתף פעולה עם היבואנית EV MOTORS
ג'נסל לוטשת עיניים לשוק הסיני: תשתף פעולה עם היבואנית EV MOTORS
ג'נסל תפתח עם EV MOTORS עמדות טעינה לרכבים חשמליים המנותקות מרשת החשמל, באמצעות הטכנולוגיה של ג'נסל להפקת אנרגיה ירוקה; ג'נסל צפויה להתקין בשלב הראשון מערכות כפיילוט עבור EV MOTORS
יצרנית פתרונות האנרגיה הירוקה ג'נסל לוטשת את עיניה לשוק הסיני המתעורר עם הטכנולוגיה שפיתחה. ג'נסל חתמה על שיתוף פעולה עם EV MOTORS. החברות יפתחו עמדות טעינה לרכבים חשמליים שייחודן הוא שהן מנותקות מרשת החשמל, ומפיקות מימן מאמוניה לצורך ייצור עצמאי של חשמל להטענת הרכבים.
בשלב הראשון מדובר בפיילוט. שתי החברות יתכננו ויקימו בארץ פרויקטים לטעינת רכבים חשמליים, באמצעות תחנות טעינה אוטונומיות היברידיות, המנותקות מרשת החשמל הארצית, ובמטרה להחליף גנרטורים המופעלים באמצעות דלקים פוסיליים. הצלחה בפרוייקטים האלה, עשויה להוות הוכחה בינלאומית ליכולתה של ג'נסל, להפיק ולספק פתרונות של חשמל נקי וללא פליטות, בתחנות טעינה להטענה של רכבים חשמליים המנותקות מרשת החשמל הארצית.
מניית ג'נסל עולה ב-1% בבורסה למחיר המגלם לה שווי שוק של 1.2 מיליארד שקל. מתחילת השנה ירדה המניה ב-21.6%. בעל המניות הגדול בג'נסל הוא בני לנדא המחזיק ב-31% מהון המניות שלה. בין הגופים המוסדיים המחזיקים בחברה - חברת מגדל מחזיקה ב-6.6% מהון המניות ומהווה בעלת עניין. למנכ"ל ומייסד החברה רמי רשף החזקה של 4.44% מהון המניות שלה.
המנכ"ל רשף ציין כי בחברה "רואים פוטנציאל משמעותי ביותר בשוק עמדות הטעינה של רכבים חשמליים, שעשוי להגיע עד שנת 2030 להיקף של כ-207 מיליארד דולר. הפתרון של ג'נסל, המשתלב בפתרון הטעינה הייחודי של EV MOTORS, יספק פתרונות טעינה אוטונומיים אשר אינם תלויים ברשת חשמל". לדבריו, לאחר הפיילוט המתוכנן, בכוונת ג'נסל "לפעול בשיתוף פעולה להחדרת המוצר לשוק הישראלי, ובמקביל לשווקים בסין בפרט ובעולם כולו בכלל, באמצעות שותפיה של EV MOTORS".
אוהד זליגמן, יו"ר EV MOTORS, הוסיף כי החברה שבראשותה הוא עומד, והחברות הבנות שלה, "חוקרות ומפתחות מזה זמן פתרונות לאתגרים שמציב המעבר מרכבים מונעי דלק לכאלו המונעים בחשמל. אנו מאד שמחים שחברנו לחברת ג'נסל על מנת לספק תאי דלק סביבתיים ובני-קיימא עבור עמדות הטעינה האוטונומיות שלנו, ובכך להציע לשוק פתרון אמין, נקי ויעיל".