סגור
מנכ"ל בואינג דיוויד קלהון
מנכ"ל בואינג, דייב קלהון (צילום: בלומברג)

בואינג לא עמדה ביעד, והמנכ"ל לא יקבל בונוס של 7 מיליון דולר

ענקית התעופה היתה אמורה להכניס את מטוס ה-X777 לשירות לפני סוף 2023, אך מאחר שהדבר לא יבוצע במועד המנכ"ל דייב קלהון לא יהנה מהבונוס; עם זאת הדירקטוריון הביע שביעות רצון ביחס למנהיגותו

מנכ"ל בואינג, דייב קלהון, לא יקבל בונוס של 7 מיליון דולר עקב כשלונה של החברה להכניס את מטוס ה-X777 לשירות לפני סוף 2023, כך הודיעה אתמול (ו') החברה. בואינג הציעה את התמריץ מבוסס ההצלחה לקלהון כאשר החליף את המנכ"ל הקודם, דניס מולנברג, בינואר 2020, ודרשה שקלהון ישיג שבע אבני דרך עד סוף השנה הנוכחית.
ועדת התגמולים של בואינג החליטה באוגוסט 2022 שהמענק לא יינתן, לאחר שהתברר שקלהון לא יצליח לעמוד ביעד של הכנסת ה-X777 לשירות עוד השנה, כך על פי מסמכים של החברה שפורסמו לקראת פגישת בעלי המניות ב-18 באפריל.
קלהון הכניס לכיסו שכר של 7 מיליון דולר בשנה שעברה, ירידה קלה לעומת 7.4 מיליון שקיבל ב-2021. סך התגמול שלו, שכולל תמריצים ארוכי טווח שטרם הבשילו, נאמד ב-2022 ב-22.5 מיליון דולר, עלייה לעומת 21 מיליון ב-2021.
ב-2022 אישרה בואינג שהמסירה הראשונה של מטוס ה-X777, בעל הגוף הרחב, תידחה ל-2025, עקב עיכובים בקבלת הרישיונות. המטוס, שמכונה גם 777-9, הוא גרסה גדולה יותר של ה-777, ונמצא בפיתוח מאז 2013.
דירקטוריון בואינג מסר שקלהון "השיג חלק ניכר, או נמצא במסלול להשיג" את רוב יעדי קבלת המענק, שכוללים את החזרת מטוסי המקס 737 לשירות. הדירקטוריון גם שיבח במסמכים שפורסמו את קלהון על מנהיגותו, ואמר שהמנכ"ל קיבל מספר החלטות לגבי פרויקט ה-X777, שהיו לטובת האינטרסים ארוכי הטווח של החברה, אך באו על חשבון העמידה ביעד. בפברואר העניקה בואינג לקלהון תמריץ בשווי 5.3 מיליון דולר, בצורת מניות מוגבלות שיבשילו ב-2024 ו-2025 – על מנת לפתותו להישאר לאורך כל תקופת ההתאוששות המשוערת של החברה, עד אמצע העשור לפחות.
בנוסף ליעד ה-X777 שלא הושג, קלהון לא עמד ביעדים נוספים, כמו השקת הסטארליינר המאויש הראשון, שכרגע מתוכננת להתבצע באפריל. תנאי קבלת המענק דרשו מקלהון גם לעמוד במספר יעדים במיזם המשותף של בואינג וחברת אמבראייר, אשר התפרק ב-2020.