בניגוד למתחרות - הביקושים לדלתא מותגים גדלו באוקטובר, הסניפים פעלו כרגיל
בניגוד למתחרות - הביקושים לדלתא מותגים גדלו באוקטובר, הסניפים פעלו כרגיל
הביקוש להלבשה תחתונה מצד לוחמים ומפונים - וארגונים שריכזו תרומות - סייע לדלתא מותגים לסיים את אוקטובר ללא פגיעה מהותית בהכנסות. 207 מתוך 211 חנויות הרשת הישראלית פועלות במתכונת מלאה, ללא קיצוץ במספר העובדים; בה בעת, ברבעון השלישי נרשמה ירידה קלה בהכנסות
מרבית חברות האופנה סובלות מתחילת אוקטובר מביקושים נמוכים בעקבות המלחמה בעזה - וחלקן אף מוציאות עובדים רבים לחל"ת. דלתא מותגים היא אחת החריגות שנהנות דווקא בתקופה זו מעלייה בביקושים. זאת לאחר שאת הרבעון השלישי סיימה דווקא עם ירידה קלה בהכנסות ועם נסיגה ברווח התפעולי.
הרכישות שנמשכו באוקטובר אפשרו לקבוצה להמשיך ולהפעיל במתכונת רגילה 199 מתוך 211 החנויות, המשווקת הלבשה תחתונה. הסניפים היו פתוחים למעשה לאורך כמעט כל ימי המלחמה (למעט בימיה הראשונים ובאזורים הקרובים לאזורי הלחימה).
לוחמים רבים שהתגייסו ומפונים מעוטף עזה שנזקקו לפריטי הלבשה תחתונה פנו לחנויות דלתא מותגים. בנוסף, ציוד רב נרכש על ידי תורמים לטובת הלוחמים והמפונים. נכון להיום פועלות 207 חנויות של החברה.
יחד עם זאת, דלתא מדווחת כי ההכנסות שלה באוקטובר לא השתנו מהותית ולמעשה הסיבה היא שמרבית הביקושים היו למוצרים בסיסיים כמו תחתונים וגרביים שמחירם ביחס לפיג'מות והלבשת בית נמוך. גם מצבת כח האדם נותרה ללא שינוי. דלתא מותגים גם לא חוותה בעיות בשרשרת האספקה, אף שהיא כן נפגעה בהיבט של ההכנסות העתידיות. זאת משום שביטול טיסות רבות לישראל פגע ביבוא המוצרים לארץ.
דלתא מותגים חתומה על חמישה הסכמים לפתיחת חנויות של מותג ההלבשה התחתונה האמריקאי ויקטוריה סיקרט'ס ושתיים מהן היו אמורות להיפתח החודש - הפתיחה נדחתה בשלושה חודשים לפחות בשל המצב הבטחוני. בנוסף, דלתא דחתה בשלושה חודשים גם את השקת פעילות המותג Bath&Body Works בישראל - לפי התוכניות ייפתחו בשלב ראשון שש חנויות של המותג לצד אתר אינטרנט.
את הרבעון השלישי סיימה דלתא מותגים עם ירידה של 1% במכירות הכלליות וירידה של 4% במכירות החנויות הזהות (ושל 2% בשקלול אתרי האונליין). זאת לצד חולשה במכירות הסיטונאיות - על אף השיפור באוקטובר. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-214 מיליון שקל.
לשורת ההכנסות תרם גידול אורגני של כ-12% באתרי הסחר של דלתא, פיקס ופנטה ריי ותוספת מכירות של אתר ויקטוריה סיקרט'ס. החברה חתמה את הרבעון עם ירידה של 19% ברווח הנקי הסתכם ב-16 מיליון שקל.
המכירות באונליין צמחו ברבעון ב-32% והסתכמו ב-25.8 מיליון שקל, מתוכן 4 מיליון שקל שהניב אתר האונליין של ויקטוריה סיקרט'ס שהושק בדצמבר 2022. שיעור המכירות אונליין מכלל הכנסות עלה ל-12%, לעומת 9% ברבעון המקביל אשתקד.
הירידה של עלויות ההובלה הימית לתקופה שקדמה למגיפה סייעה לצמצם ב-3% את עלות המכירות ל-82 מיליון שקל. בהתאם, נרשם שיפור בשיעור הרווח התפעולי שעלה ל-57.1% לעומת 56.2% ברבעון מקביל. עם זאת השיפור בעלויות ההובלה התקזז עם השפעה שלילית של הפיחות בשער השקל.
על אף שהשקת הפעילויות החדשות של החברה נדחית לאור המלחמה, דלתא כבר פועלת כמה חודשים על הקמת המערכים הנדרשים להשקה. כתוצאה מכך ובהשפעת עליית מדד המחירים, עלו הוצאות המכירה והשיווק של החברה ב-5% ברבעון השלישי ועמדו על 96 מיליון שקל. גם הוצאות הנהלה וכלליות גדלו ב-7%ל-4.3 מיליון שקל. העלייה בהוצאות התפעוליות גררה ירידה של 19% ברווח התפעולי ל-23 מיליון שקל.
עד דצמבר 2026 צפויה החברה לפתוח 59 סניפים חדשים וסה"כ להפעיל 270 חנויות. ההתרחבות העיקרית תהיה במותגים הבינ"ל: לפי התוכניות מותג ויקטוריה סיקרט'ס ימנה 11 סניפים עד סוף 2026; במותג Bath&Body Works החברה מתכננת לפתוח 30 סניפים. במותג הספורט פנטה ריי שכבר השיקה דלתא ומונה כיום 6 סניפים, ייפתחו עוד 4 סניפים - החברה החליטה למקד את הפעילות של המותג באתר האונליין, שלדבריה "מביא לצמיחה ומאפשר התמתנות בקצב פתיחת החנויות".