רווחי סלקום זינקו ומספר המנויים צמח - בסלולר, באינטרנט ובסיבים
רווחי סלקום זינקו ומספר המנויים צמח - בסלולר, באינטרנט ובסיבים
ספקית שירותי התקשורת רשמה ברבעון השלישי שיפור של 64% ברווח התפעולי ל-95 מיליון שקל; מספר מנויי הסלולר גדל ב-5%, במנויי האינטרנט נרשמה עלייה של 6.3% ובסיבים צמיחה של 42%; ההכנסות הרבעוניות של הקבוצה גדלו ב-12.2% ל-1.12 מיליאדר שקל
סלקום רושמת עלייה בהכנסות וזינוק ברווחים בסיכום הרבעון השלישי: ספקית שירותי התקשורת דיווחה על צמיחה של 12.2% בהכנסות שהגיעו ל-1.12 מיליארד שקל - הרווח הנקי קפץ ב-215.4% ל-42 מיליון שקל.
לפי הדו"ח הרבעוני שפרסמה החברה הבוקר, ההכנסות משירותים עלו ב-8.8% ל-804 מיליון שקל, בעוד שההכנסות ממכירת ציוד טיפסו ב-22% ל-311 מיליון שקל. הרווח הגולמי עמד על 325 מיליון שקל, עלייה של 12.5% ביחס לרבעון המקביל, והרווח התפעולי עמד על 95 מיליון שקל, זינוק של 63.8% בהשוואה לרבעון המקביל.
מרבית הכנסות סלקום מגיעות מפעילות הסלולר שלה, שעם 756 מיליון שקל סיפקה 67.8% מהכנסות החברה. הכנסות אלו צמחו ברבעון השלישי ב-3.8% לעומת הרבעון המקביל. זאת, בסיוע גידול שנתי של 5.1% במספר המנויים, שעמד על 3.41 מיליון, וצמיחה נרשמה בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי, שעלתה ב-3.5% ל-50.3 שקל.
מדד זה, אגב, השלים בשנתיים האחרונות שידרוג של 10.1%, עדות לכך שחברות הסלולר מתחילות, לאט אבל בעקביות, לצאת מבור קריסת המחירים שנזרקו אליו בעקבות רפורמת כחלון.
תוצאות פחות מרשימות סיפקה פעילות הטלוויזיה של סלקום, שנמצאת בקיפאון יחסי עם גידול שנתי של 2.4% במספר המנויים ל-256 אלף, ועלייה של 2% בלבד בשנתיים האחרונות. המספרים מעוררים את השאלה המתבקשת – האם סלקום הגיעה לתקרה בפעילות הטלוויזיה שלה.
מספר המנויים באינטרנט גדל ב-6.3% ל-3.19 אלף. מספר המנויים בסיב האופטי צמח ב-42.3% ל-1.75 אלף, נתון שכולל כנראה מעבר של מנויי סלקום מנחושת לסיב אופטי, ולא רק הצטרפות של מנויים חדשים.
"סלקום ממשיכה להציג ברבעון השלישי תוצאות חזקות בכל תחומי הפעילות המרכזיים, המעידות על המשך מגמת הצמיחה של החברה והחברות הבנות, והמשך הירידה ברמת המינוף", אמר מנכ"ל סלקום, דניאל ספיר, בהודעה לעיתונות. "אנו ממשיכים להשקיע בתשתיות הסיבים, בפריסת אתרי דור 4 ו- 5 תוך המשך לבחינת כניסה לתחומים משיקים ונוספים, במטרה למנף את יתרונות החברה ולייצר צמיחה".