סגור
סניף של גולף אנד קו golf _alt co ב רחוב הלח"י בני ברק
סניף של גולף אנד קו ברחוב הלח"י בבני ברק ( צילום: שי אפשטיין)

סגירת חנויות הפסדיות ופיטורי עובדים עזרו לגולף לעבור לרווח רבעוני

קבוצת האופנה סיכמה את הרבעון השלישי עם ירידה של 3.3% בהכנסות, בשל סגירת חנויות כחלק מתוכנית ההתייעלות שמבצעת החברה במשך כבר יותר משנה; בשורה התחתונה הציגה גולף רווח נקי של 12 מיליון שקל לעומת הפסד של 17 מיליון שקל ברבעון המקביל

קבוצת האופנה גולף עברה ברבעון השלישי של השנה לרווח תפעולי אך רשמה ירידה במכירות.
החברה מבצעת כבר מעל שנה תוכנית התייעלות שכוללת סגירת עשרות חנויות בקניונים, פיטורי כ-200 עובדים בחנויות ובמטה החברה וסגירת הפעילות של מותג האופנה עדיקה. בזכות ההתייעלות עברה הקבוצה לרווח, אך סגירת החנויות הובילה, מאידך, לירידה במכירות.
גולף סיכמה את הרבעון השלישי של 2024 עם הכנסות של 199 מיליון שקל, ירידה של 3.3% ביחס להכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות הזהות עלה ב-2.5% והסתכם ב-1,148 שקל, הודות לסגירת חנויות מפסידות.
גולף הפחיתה את ההנחות שהעניקה לצרכנים ובכך שיפרה את הרווחיות הגולמית ברבעון ל-62.1% לעומת 58.2%. הרווח הגולמי של הקבוצה עלה ב-3% ל- 123.4 מיליון שקל.
סגירת פעילות עדיקה וצמצום בהוצאות הפרסום של הקבוצה הקטינו את הוצאות המכירה והשיווק ב-16% ברבעון והן הסתכמו ב-103 מיליון שקל.
הקבוצה עברה לרווח תפעולי של 16 מיליון שקל לעומת הפסד של 12 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, וחתמה את הרבעון עם רווח נקי של 12 מיליון שקל לעומת הפסד של 17 מיליון שקל ברבעון המקביל.
במגזר האופנה, שבו פועלות 169 חנויות, ירדו הכנסות גולף ב-5.3% ל-89 מיליון שקל והמגזר עבר לרווח של כ-7 מיליון שקל לעומת הפסד של 10 מיליון שקל ברבעון המקביל. סגירת חנויות מפסידות הגדילה את הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות הזהות במגזר האופנה ב-2.7% ל-1,300 שקל.
בתחום אופנת הבית, שבו פועלות 130 חנויות, הצטמצמו הכנסות הקבוצה ב-1.8% ועמדו על 110 מיליון שקל והמגזר עבר לרווח תפעולי של 9 מיליון לעומת הפסד של 2 מיליון שקל ברבעון מקביל. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות עלה ב-2.2% ל-1,038 שקל.
תזרים המזומנים של הקבוצה מפעילות שוטפת נכון לספטמבר 2024 נפגע בשל עלייה ברמות המלאי, והסתכם ב-110 מיליון שקל לעומת 120 מיליון שקל בתקופה מקבילה.
גולף מפעילה 299 חנויות. במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה סגרה הקבוצה 21 חנויות מפסידות וצמצמה את שטחי המסחר ב-5% ל-53 אלף מ"ר ופיטרה 122 עובדים בחנויות ועוד 69 עובדי מטה ולוגיסטיקה. מספר העובדים בחנויות נכון לספטמבר הוא 1,645 ומספר עובדי המטה הוא 227.
עוד כחלק מתוכנית ההתייעלות, פינתה גולף מרכז לוגיסטי וחיסלה את פעילות עדיקה, שיפרה תנאי סחר מול הקניונים ופועלת עדיין לקבל הקלות נוספות, ושינתה שיטות לתמרוץ עובדים.
במקביל, החלה גולף לייבא ביבוא מקביל פריטי לבוש במותגי דיסני ובכך נחסך ממנה לשלם תמלוגים לחברה העולמית. כמו כן, הגבירה החברה את המכירות הסיטונאיות במטרה לייצר אפיק רווח נוסף לקבוצה. במחצית הראשונה של 2025 צפויה גולף לאחד פעילות לוגיסטית של ארבעה מרכזים לוגיסטיים קיימים שלה במרלו"ג אחד שנבנה בקיסריה על שטח של 30 אלף מ"ר, ובכך לחסוך בעלויות בשרשרת האספקה וההפצה.
שלוש חנויות של גולף שממוקמות בצפון סגורות בשל המלחמה. במסגרת הפיצוי מהמדינה על פגיעה בפעילות קיבלה גולף מקדמה בסך של 2.8 מיליון שקל.