יוחננוף: הוצאות המימון זינקו ב-50% ברבעון וחתכו את הרווח הנקי
יוחננוף: הוצאות המימון זינקו ב-50% ברבעון וחתכו את הרווח הנקי
רשת הקמעונאות רשמה ברבעון השני ירידה של 4.6% ברווח הנקי ל-35.1 מיליון שקל; ברקע, הוצאות המימון הסתכמו ב-21.5 מיליון שקל; המכירות צמחו ב-4.8% ל-985.2 מיליון שקל
פתיחת חנויות חדשות אפשרה ליוחננוף להציג עלייה במכירות הרבעון השני. אך עלייה בהוצאות ששחקה את הרווחיות התפעולית, כמו גם זינוק בהוצאות המימון, פגעו ברווח הנקי שירד ב-4.6% והסתכם ב-35.1 מיליון שקל.
מכירות יוחננוף ברבעון צמחו ב-4.8% ל-985.2 מיליון שקל, בזכות פתיחת שש חנויות חדשות, כמו גם עלייה במכירות רשת הסטוק שהחברה קנתה, ובקיזוז ירידה של 1.1% במכירות החנויות הזהות, שפעלו גם ברבעון השני אשתקד.
הרווח הגולמי עלה ב-5.3% ל-269.7 מיליון שקל, ושיעורו עלה במעט ל-27.4% מהמכירות, בזכות עלייה ברווחיות הגולמית של רשת הסטוק.
אלא שהתרחבות הרשת גבתה מחיר בשורת ההוצאות: שיעורן של הוצאות המכירה והשיווק שעלו ב-6.7% ל-186.4 מיליון שקל עלה ל-18.9% מהמכירות, ושיעורן של הוצאת הנהלה וכלליות שטיפסו ב-37.5% עלה מ-1.7% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד ל-2.2%, בשל עלייה בתרומות, הוצאות שכר ונלוות.
בעקבות כך, ירד הרווח התפעולי ב-6.6% ל-61.2 מיליון שקל והרווחיות התפעולית נשחקה מ-7% ל-6.2% מהמכירות. בנוסף, החברה התמודדה עם זינוק של 50% בהוצאות המימון שהסתכמו ב-21.5 מיליון שקל, שפגעו בשורה התחתונה.
החברה, שהעמיקה בחודשים את פעילותה תחת המותג הפרטי, הגדילה את נתח השוק שלו בקטגוריות בהן הוא פעיל מ-20.4% ברבעון השני אשתקד ל-28.8% ברבעון החולף.
כעת נערכת החברה לייבא חלב מטורקיה, במסגרת הפטור ממכס שנתן משרד האוצר בהוראת שעה עד לחודש אוקטובר. החלב צפוי להגיע בשבועות הקרובים ולהימכר במחיר נמוך בכשקל אחד מהמחיר המפוקח.