סגור
כנס מרכז הנדלן באילת - פאנל כרישים יעקב אטרקצ'י בעלים ומנכ"ל אאורה מחדשים את ישראל
יעקב אטרקצ'י בעלים ומנכ"ל אאורה (צילום: אוראל כהן)

רווחי אאורה המריאו ב-332% במחצית הראשונה של 2024

הרווח הנקי עמד על 208 מיליון שקל; ברקע, ציינו בחברת הנדל"ן, "עלייה משמעותית בהכנסות, ברווח הגולמי והכנסות חד פעמיות בגין עסקת חברת מגידו", אותה רכשה ברבעון השני; הפרוייקט הרווחי ביותר של אאורה הוא פינוי בינוי מתחם אילת ברמה"ש - רווח של 375 מיליון שקל

דוח הרבעון השני של חברת הבנייה והיזמות אאורה, שהתפרסם הבוקר, מלמד על עלייה משמעותית ברווחים יחסית לתקופה המקבילה אשתקד. אאורה נסחרת בשווי שוק של 4.5 מיליארד שקל, המניה מזנקת מתחילת השנה ב-55%.
ע"פ הנתונים המתייחסים לחצי הראשון של השנה, הרווח הגולמי הכולל הוא 149 מיליון שקל, לעומת 82.5 מיליון שקל. אחוז הרווח הגולמי ממכירת דירות הוא 20%, לעומת 15.3%. הרווח הנקי הוא 208 מיליון שקל לעומת 48 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2023 - עלייה של 332%.
ההסבר לפי הדוח: "הגידול נובע בעיקר מעלייה משמעותית בהכנסות, ברווח הגולמי, הכנסות חד פעמיות בגין עסקת חברת מגידו (רכשה אותה ברבעון השני מרני צים)".
הדוח תולה את הצלחת החברה בתקופה האחרונה בהתנהלות המותאמת לקשיים, כמו מלחמה ותחושת חוסר ודאות ביחס לביקושים, עצירת בנייה, מחסור חמור בפועלים, האטת שיווק הקרקעות ע"י המדינה וריבית גבוהה.
בין המהלכים שנעשו ע"י אאורה, כך לפי הדוח: חתימת הסכמי פאושלי (מחיר מוסכם עד גמר העבודה) עם קבלני ביצוע. רכישת חברת הביצוע מגידו מרני צים מגורים ומגידו. והתמקדות בפרויקטים של התחדשות עירונית ולא בקניית מגרשים.
יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה הוסיף כי "האסטרטגיה שלנו לתחילת ביצוע אחרי שלב מכירֿה מוקדמת של כ-30%, מבטיחה את הצלחת הפרויקטים ומובילה לכך שהשיווק מקדים את הביצוע תוך הפחתה וחסכון בהוצאות המימון, ללא צורך בריתוק הון".
ביחס למקורות מימון הפעילות מוסיף הדוח: "עיקר המימון הינו מהון עצמי הנובע משחרורי עודפים בפרויקטים בליווי, הזרמות הוניות בהתאם לעסקת הפניקס, מהנפקת אגרות חוב לציבור ומהנפקות פרטיות (בדרך של הרחבות סדרות נס חרות), כשלתאריך הדוח קיימות במחזור ארבע סדרות אגרות חוב, מהנפקת מניות ומימושי כתבי אופציה (לא סחירים) למניות החברה, וכן מליווי פיננסי המועמד לחברה בפרויקטים השונים בעיקרם על ידי תאגידים בנקאיים".
לחברה יש כעת 147 פרוייקטים בתכנון ובבנייה. מתוכם, 25 שהקמתם החלה ובהם 5,361 יח"ד. בפרוייקטים אלה נותרו כ-1,670 יח"ד למכירה. בנוסף, לחברה 13 פרוייקטים שיהיו זמינים לשיווק וביצוע בשנה הקרובה, 51 פרוייקטים בתכנון מתקדם, ו-58 בתכנון עתידי.
ביחס לפרוייקטים שכבר נמצאים בביצוע ושיווק, החברה חוזה רווח גולמי הכולל שיסתכם בכ-2.4 מיליארד שקל. חלקה האפקטיבי של קבוצת אאורה הוא כ-2.5 מיליארד שקל. נכון למועד דוח זה, סך הרווח הגולמי אשר הוכר על ידי קבוצת אאורה בגין פרויקטים אלו הסתכם לכ-696 מיליון שקל. להערכת החברה, עיקר הרווח הגולמי שטרם הוכר בסך של כ-2.1 מיליארד שקל, יוכר בין השנים 2027-2024, עם התקדמות הביצוע בפרויקטים, ומסירת הדירות.
אם לסכם, הדוח קובע כי סה''כ הרווח הגולמי הצפוי מהפרויקטים שבביצוע וכן מפרויקטים שבנייתם תחל בשנה הקרובה (עד אמצע 2025) עומד על סך של כ- 4.3 מיליארד שקל.
הפרוייקטים שנמצאים בביצוע ושיווק ובהם הרווח הגולמי הצפוי הוא הגבוה ביותר הם: פינוי בינוי ברמת חן (334 מיליון שקל), פינוי בינוי במתחם אילת ברמה"ש (375 מיליון שקל), ופינוי בינוי ברחוב ההסתדרות בגבעתיים (335.5 מיליון שקל).
הפרוייקטים שבהם הרווח הגולמי הצפוי הוא הקטן ביותר הם שכונות חדשות בפריפריה הגאוגרפית. כך בפארק אורבן בעפולה (25.5. מיליון שקל), רובע אלונים 2 במגדל העמק (27 מיליון שקל), ויז'ן חורשת נח באופקים (15 מיליון שקל) ומתחם אורות המושבה בקרית מלאכי (11 מיליון שקל).