רווחי BYD זינקו פי שלושה: מכרה השנה בסין מיליון מכוניות יותר מטסלה
רווחי BYD זינקו פי שלושה: מכרה השנה בסין מיליון מכוניות יותר מטסלה
יצרנית המכוניות החשמליות הסינית סיכמה את המחצית הראשונה של 2023 עם רווח נקי של 1.5 מיליארד דולר; BYD הייתה אחראית ל-37% ממכירות הרכב החשמלי בסין בשבעת החודשים הראשונים של השנה
יצרנית המכוניות החשמליות הסינית BYD דיווחה על זינוק של יותר מפי שלושה ברווחים בששת החודשים הראשונים של השנה, זאת על אף מלחמת המחירים בשוק המכוניות הגדול בעולם. עם זאת נראה שהיא פגעה בעיקר בחברות הזרות ובסטארטאפים הקטנים יותר.
BYD, שבין המשקיעים שלה נמנה וורן באפט, דיווחה כי במחצית הראשונה של 2023 הרווח הנקי של החברה טיפס ב-205% ל-10.95 מיליארד יואן (1.5 מיליארד דולר), ואילו ההכנסות עלו בתקופה המדוברת ב-73% ל-260.1 מיליארד יואן. הנתונים הללו עזרו ל-BYD לבסס את הדומיננטיות שלה בשוק למכוניות היברידיות וחשמליות בסין.
בפייננשל טיימס דיווחו כי בחברה מתכוונים לחדד את המיקוד בייצוא הדגמים הזולים של המכוניות החשמליות לשווקים זרים. הודות בין השאר ליצוא של BYD בעיקר לאירופה, סין קרוב לוודאי שתעקוף את יפן ותהפוך השנה ליצואנית המכוניות הגדולה בעולם.
לפי נתונים שפרסמה חברת הייעוץ לרכב של שנגחאי (Shanghai consultancy Automobility), חברת BYD הייתה אחראית ל-37% ממכירות המכוניות החשמליות בסין בשבעת החודשים הראשונים של השנה, בעוד יריבתה הגדולה טסלה חלשה על 9% מהשוק.
"מספר גדל והולך של חברות מכוניות חשמליות מתקשות להתחרות בחברות כמו BYD בשל מבנה העלויות שלה ושרשרת האספקה המשולבת", אמר ביל רוסו משנגחאי אוטומוביליטי.
BYD נחשבת גם לאחת היצרניות הגדולות בעולם של סוללות למכוניות חשמליות. רוסו הוסיף עוד כי BYD מכרה השנה 1.39 מיליון מכוניות בסין, כמיליון יותר מטסלה.