מטא: ההכנסות איכזבו, הרווח הנקי עקף התחזית - המניה זינקה ב-18.4% במסחר המאוחר
מטא: ההכנסות איכזבו, הרווח הנקי עקף התחזית - המניה זינקה ב-18.4% במסחר המאוחר
הכנסות החברה האם של פייסבוק עלו ב-7% ברבעון הראשון והסתכמו ב-27.9 מיליארד דולר; מספר הצפיות בפרסומות עלה ב-15% לעומת הרבעון הראשון ב-2021, והמחיר הממוצע לפרסומת עלה ב-8%
מטא, החברה האם של פייסבוק, פרסמה הערב את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2022 - והחמיצה את תחזית ההכנסות. ענקית הטכנולוגיה רשמה בינואר-מרץ הכנסות של 27.91 מיליארד דולר - פחות מתחזיות האנליסטים שעמדו על 28.28 מיליארד דולר. עם זאת, החברה רשמה רווח נקי של 2.72 דולרים למניה, מעל התחזית לרווח של 2.56 דולרים למניה. מניית מטא זינקה ב-18.4% במסחר המאוחר בוול סטריט.
לעומת הרבעון המקביל ב-2021 רשמה מטא גידול אטי יחסית של 7% בהכנסות. במקביל, הרווח הנקי ירד ב-21% ל-7.47 מיליארד דולר.
מספר המשתמשים היומי בכל אפליקציות החברה (פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ ומסנג'ר) עמד על 2.87 מיליארד, ומספר המשתמשים החודשי על 3.64 מיליארד – שניהם מייצגים גידול של 6% לעומת הרבעון המקביל. מספר המשתמשים היומי בפייסבוק עמד על 1.96 מיליארד (האנליסטים חזו 1.95 מיליארד), עלייה של 4%, והמספר החודשי על 2.94 מיליארד (התחזיות היו 2.97 מיליארד), גידול של 3%.
מספר הצפיות בפרסומות עלה ב-15% לעומת הרבעון הראשון ב-2021, והמחיר הממוצע לפרסומת עלה ב-8%.
בחלוקה לפי משפחות מוצרים, אפליקציות הליבה של מטא סיפקו הכנסות של 27.21 מיליארד דולר (גידול של 6.1%) ופעילות המציאות הווירטואלית הניבה הכנסות בסך 695 מיליון דולר (30% גידול). לרבעון הנוכחי צופה מטא הכנסות של בין 28 מיליארד ל-30 מיליארד דולר, נמוך מהערכות האנליסטים שעמדו על 30.7 מיליארד דולר.
"ברבעון הנוכחי רשמנו התקדמות בכמה תחומים הנמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו, ואנחנו בטוחים בהזדמנויות ארוכות הטווח ובצמיחה שמפת הדרכים של המוצרים שלנו תאפשר", מסר המייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג, בהודעה לעיתונות. "יותר אנשים מאי פעם משתמשים כיום בשירותים שלנו, ואני גאה באופן שבו המוצרים שלנו משרתים אנשים בכל העולם".