סגור
מימין נשיא פאלו אלטו   ניקש ארורה ו ניר צוק  מייסד ו מנהל טכנולוגיות פאלו אלטו
מימין: מנכ"ל פאלו אלטו ניקש ארורה ומייסד החברה ניר צוק (צילומים: יובל חן, ריאן פרויס)

תוצאות פאלו אלטו: עלייה ברווח ובהכנסות, צופה האטה קלה בצמיחה

ענקית הסייבר שייסד ניר צוק סיפקה תחזית לא רעה ל-2025 הפיסקלית שהתחילה באוגוסט, גם אם לא מדובר בקצבי הצמיחה של פעם - 12% במקום 13%-14%; בנוסף, סיימה את הרבעון הקודם בעלייה של 12% בהכנסות ל-2.2 מיליארד דולר, הרווח הנקי עלה ל-357 מיליון דולר מ-227 מיליון דולר

הדוחות הכספיים של פאלו אלטו הפכו לאחד האירועים החשובים בתעשיית הסייבר, אם לא המשמעותי שבהם. החברה, שנסחרת סביב שווי של 110 מיליארד דולר ונחשבת לגדולה ביותר בתחומה, הן במונחי שווי שוק והן במונחי הכנסות, קובעת את הטון והמגמות בסייבר.
היום היא דוחפת ל"פלטפורמיזציה", כלומר רכישה של כלל פתרונות האבטחה הארגונית מספק אחד, רצוי מפאלו אלטו, כאשר חלק מהתוכנות היא מספקת למעשה בחינם.
הטיעון של ניקש ארורה, מנכ"ל פאלו אלטו, כשהכריז על הכיוון הזה לפני חצי שנה היה הגיוני, כי מנהלי הסייבר בארגונים (CISO) היו מותשים מריבוי של תוכנות שפותרות בעיות נקודתיות. מצד שני, מאז מרחף החשש מעל פאלו אלטו כי האסטרטגיה החדשה נועדה להסתיר את היחלשותה מול המתחרות הצעירות הרעבות, חלקן סטארט אפים ישראלים ובראשם כמובן WIZ, אבל לא רק.
התוצאות הכספיות שפירסמה פאלו אלטו אתמול בלילה סיפקו צפירת הרגעה מסויימת. החברה, שהוקמה על ידי ניר צוק ומעסיקה קרוב לאלף עובדים במרכז הפיתוח הישראלי שלה, עקפה את התחזיות לרבעון שמסתיים אצלה ביולי ומהווה את הרבעון האחרון של 2024 הפיסקלית.
היא גם סיפקה תחזית לא רעה ל-2025 הפיסקלית שהתחילה באוגוסט, גם אם לא מדובר בקצבי הצמיחה של פעם. מניית פאלו אלטו טיפסה ב-2% במסחר המאוחר (ובשיעור דומה גם במסחר המוקדם היום) בוול סטריט לאחר פרסום התוצאות.
בינתיים פאלו אלטו סיימה את הרבעון עם הכנסות של 2.2 מיליארד דולר, המשקפות עלייה של 12% מול הרבעון המקביל.
האסטרטגיה החדשה אמנם לא פוגעת ברווח הנקי שעמד על 357 מיליון דולר וזאת לעומת 227 מיליון דולר בתקופה המקבילה, אך כן ניתן להבחין בהשפעותיה ברווח התפעולי. כאן רשמה פאלו אלטו ירידה של 6% ל-238 מיליון דולר.
ברבעון הנוכחי צופה פאלו אלטו הכנסות של כ-2.1 מיליארד דולר, מה שישקף צמיחה שנתית דומה של 12%. את שנת הכספים המלאה סיימה פאלו אלטו עם הכנסות של 8 מיליארד דולר שצמחו ב-16% מול 2023. התחזית השנתית שסיפקה אתמול מאותתת על קצב צמיחה נמוך יותר של 13-14% שיביא אותה להכנסות של כ-9.1 מיליארד דולר ב-2025.


בשורת הרווח התפעולי השנתי רשמה פאלו אלטו 684 מיליון דולר, זינוק חד לעומת 387 מיליון דולר ב-2023. בשורת הרווח הנקי הייתה קפיצה חריגה בגלל סעיפי מיסוי, כך שהוא קפץ ל-2.6 מיליארד דולר בהשוואה ל-440 מיליון דולר לפני שנה.
יתרות מזומנים של 6.7 מיליארד דולר יחד עם רמת שיא במניה, מרמזות על כך שפאלו אלטו יכולה להמשיך גם באסטרטגיית הרכישות האקטיבית שלה גם בשנת הכספים החדשה שלה.
"אני יודע שהיו חששות סביב אסטרטגיית הפלטפורמיזציה שלנו לפני חצי שנה וכל מה שאני רוצה להגיד זה 'חבל שלא יצאנו לדרך הזאת קודם'", אמר אתמול ארורה בשיחת הוועידה עם אנליסטים. "רמת העניין והפעילות סביב המהלך גדולה ומבטיחה מאוד. ברבעון השלישי הוספנו 65 לקוחות פלטפורמה וברבעון האחרון עוד 90, כך שכעת יש לנו יותר מאלף לקוחות פלטפורמה מתוך 5,000 הלקוחות הגדולים שלנו. אנחנו מצפים כי האסטרטגיה תוביל אותנו ליעד שהצבנו לקצב הכנסות (ARR) של 15 מיליארד דולר ב-2030 במערכות הדור הבא".
אמירה זו של ארורה משמעותית במיוחד עבור הפעילות הישראלית של פאלו אלטו שכן מערכות הדור הבא (NGS) מבוססות בעיקר על שני קווי המוצרים שמפותחים בישראל - חטיבת קורטקס וחטיבת פריזמה קלאוד, שמפתחות פתרונות סייבר לענן.
את 2024 הפיסקלית סיימה NGS עם קצב הכנסות של 4.2 מיליארד דולר, לאחר שצמחה בקצב מהיר של 43%. בשנה הקרובה צופה פאלו אלטו הכנסות של כ-5.45 מיליארד דולר מפעילות זו.
ארורה התייחס גם לתקלה הקשה של מתחרתה הגדולה קראודסטרייק שגרמה להשבתה של חברות רבות לפני כחודש, כולל בישראל. הוא הדגיש כי כל עדכון במוצר נעשה באופן מדורג עם בדיקה בקרב שבריר של לקוחות והוסיף: "התקלה האחרונה גרמה למספר לקוחות לבחון מחדש את האופציות שלהם והם החלו בשיחות עם פאלו אלטו וזה עשוי לייצר מומנטום נוסף בקו מוצרי קורטקס שלנו".