סגור

ההכנסות צמחו, אבל רכבת ישראל עברה להפסד של 4.8 מיליון שקל

חברת רכבת ישראל עברה להפסד בשנת 2021, לאחר רווח נקי של 23 מיליון שקל ב-2020; ההכנסות טיפסו ב-6.5% ל-666 מיליון שקל, אך עלייה בהוצאות וצמצום סעיף ההכנסות האחרות הובילו לשורה תחתונה שלילית

רכבת ישראל סיכמה את שנת 2021 עם מעבר להפסד, למרות עלייה בהכנסות.
חברת התחבורה דיווחה היום (ה') על צמיחה של 6.5% בהכנסות ל-666 מיליון שקל, אך עלייה בהוצאות העיבה על השורה העליונה החיובית.
ההוצאות התפעוליות טיפסו ב-7.1% ל-641 מיליון שקל. יחד עם עלייה בהוצאות מכירה ושיווק ובהוצאות הנהלה וכלליות, וצמצום סעיף ההכנסות האחרות, הגיעה רכבת ישראל להפסד תפעולי של 19.5 מיליון שקל, לעומת רווח של 23.5 מיליון שקל בשנת 2020.
בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד שנתי של 4.8 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 23 מיליון שקל ב-2020.
1 צפייה בגלריה
קרונות חדשים רכבת ישראל
קרונות חדשים רכבת ישראל
קרון ברכבת ישראל
(יובל שדה)
סעיף ההכנסות האחרות של החברה צנח ב-78% ל-17 מיליון שקל בשנה החולפת. ברכבת הסבירו כי הירידה בהכנסות האחרות נובעת מקיטון בהפרשה לירידת ערך נכסים בסך של כ-14 מיליון שקל, לעומת 78 מיליון שקל קיטון בהפרשה לירידת ערך בתקופה המקבילה ב-2020, ומהכרה ברווח הון של כ-3 מיליון שקל במהלך שנת 2021.
בחברה הדגישו כי בנטרול פחת והפחתות, הרווח התפעולי ב-2021 זינק כמעט פי עשרה ל-24 מיליון שקל.
ההכנסות מנוסעים טיפסו ב-25.7% ל-303 מיליון שקל בעקבות עלייה במספר הנוסעים, עם ההקלה במגבלות הקורונה. בשנת 2021 נסעו ברכבת 35 מיליון נוסעים - צמיחה של 44.6% לעומת 24.2 מיליון נוסעים בשנת 2020.
ממוצע הנסיעות היומי בשנת 2021 טיפס ב-8.4% ל-141 אלף. לפי הדו"ח, ממוצע דיוק הרכבות בשנת 2021 עמד על 96.3% לעומת 95.7% בשנת 2020.
ההכנסות ממטענים ירדו ב-4.2% ל-161 מיליון שקל, וההפסד במגזר המטענים העמיק ל-80 מיליון שקל לעומת 47 מיליון שקל ב-2020. בשנת 2021 החברה הובילה 7.5 מיליון טון, לעומת 8 מיליון טון בשנת 2020. לפי הרכבת, הירידה בפעילות המטענים נובעת בעיקר מסגירת קווים לטובת האצת פרויקטים בתחום הפיתוח במהלך התקופה.