יאהו הופכת לבעלת המניות הגדולה בטאבולה הישראלית, עם אחזקה של 25%
יאהו הופכת לבעלת המניות הגדולה בטאבולה הישראלית, עם אחזקה של 25%
לפי הודעה משותפת שהוציאו שתי החברות, טאבולה תספק שירותים למפרסמים בכל הפלטפורמות של יאהו בהסכם ל-30 שנה. שיתוף הפעולה צפוי להניב לה הכנסה של מיליארד דולר בכל שנה
יאהו וטאבולה הישראלית חתמו על הסכם שיתוף פעולה ל-30 שנה. במסגרת ההסכם רוכשת יאהו 25% ממניות פלטפורמת הפרסום באינטרנט שהקים אדם סינגולדה ותמנה נציג לדירקטוריון.
בעקבות העסקה תהפוך יאהו לבעלת המניות הגדולה בטאבולה. החברות מעריכות כי שיתוף הפעולה, שאמור לחזק את זרוע הפרסום הדיגיטילי של יאהו, יניב הכנסות של מיליארד דולר ברוטו עד 2025 .
במסגרת ההסכם מקבלת טאבולה את הרישיון הבלעדי למכירת פרסום בכל האתרים והפלטפורמות הקשורים ליאהו, ושתי החברות יתחלקו ביניהן בהכנסות. החברות מעריכות כי ההכנסות יגיעו לקצב שנתי של מיליארד דולר.
מדובר בעסקה מפתיעה לנוכח ההאטה המורגשת באחרונה בשוק הפרסום. ואולם יאהו, שהפכה לחברה פרטית בשנה שעברה לאחר דעיכה מתמשכת בעסקיה, זקוקה לרוח חדשנית, אותה היא תנסה להשיג באמצעות טאבולה. מי שתהיה בפועל בעלת המניות בטאבולה היא קרן ההשקעות הענקית אפולו, שהובילה את הצעת הרכש ליאהו ב-2021.