סלקום הציגה את הרווח הרבעוני הגבוה שלה ב-7 שנים
סלקום הציגה את הרווח הרבעוני הגבוה שלה ב-7 שנים
הרווח הנקי ברבעון השלישי עמד על 53 מיליון שקל, 29% יותר מהרבעון המקביל אשתקד, בעוד ההכנסות עלו ב-1%; סלקום רשמה אמנם ירידה של 3.5% במכירות הסלולאר, אך ההכנסות ממגזר השירותים (אינטרנט, טלפוניה וטלוויזיה) עלו בכ-2.5% ל-824 מיליון שקל
עלייה בכמות הלקוחות, בעיקר בשירותי הפרימיום של החברה, הובילו את סלקום לרבעון הטוב שלה ב-7 השנים האחרונות. הרווח הנקי ברבעון השלישי עמד על 53 מיליון שקל – 29% יותר מהתקופה המקבילה בשנה שעברה.
עם הצגת הדוחות, מניית החברה שמנוהלת על ידי דניאל ספיר מזנקת בבורסה בתל אביב. זאת למרות המשך המגמה העולמית של ירידה במכירות מכשירי סלולאר (ציוד קצה) ברחבי העולם.
סלקום רשמה עלייה מתונה בהכנסות שגדלו ב-1% בלבד ל-1.125 מיליארד שקל ברבעון השלישי של השנה, לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. החוב הפיננסי של החברה ירד בכ-3.5% לעומת החוב בסוף הרבעון המקביל ב-2022, ועומד על 1.937 מיליארד שקל.
הסיבה לכך שהחברה הצליחה להגדיל את הרווח הנקי על אף הקיפאון בהכנסות היא הרווחיות של מגזר השירותים, שצמח במכירות, לעומת הירידה במכירות הסלולאר, מגזר בו שולי הרווח של חברות התקשורת נמוך יותר.
בכך, בעוד ההכנסות של החברה משירותים (מנויים לאינטרנט, טלפוניה וטלוויזיה) עלו בכ-2.5% ברבעון השלישי של השנה (לעומת התקופה המקבילה אשתקד) ל-824 מיליון שקל, מכירות ציוד הקצה ירדו ב-3.5% והסתכמו ב-301 מיליון שקל. בכך שיעור הרווח הגולמי של החברה עמד על 32.2%, לעומת 29.1% ברבעון המקביל של שנה שעברה.
סלקום היא חברת הסלולאר הגדולה בישראל, מפעילה 3.523 מיליון מנוי סלולאר, עלייה של 2% בכמות המנויים לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הנתון המשמעותי בבחינת הכנסות של מגזר הסלולאר הוא ה-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ללקוח), בניכוי דמי הקישוריות שחברות התקשורת מעבירות ביניהן.
ה-ARPU (בניכוי קש"ג) ברבעון השלישי של השנה עלה ל-39.7 שקל למנוי, לעומת 38.6 ברבעון השלישי של 2022. עם זאת, סך ההכנסות של החברה משירותי סלולאר הסתכמו ברבעון השלישי על 712 מיליון שקל – ירידה של 5.9% לעומת הרבעון השלישי של 2022. לכך תרמה בעיקר ירידה של 17% בהכנסות מציוד קצה בסלולאר, שהסתכמו ב-204 מיליון שקל.
במגזר הנייח, הכולל את מגזר הטלוויזיה, הטלפוניה והאינטרנט של החברה, זינקו הכנסות החברה ב-13.6% ברבעון השלישי של השנה, ל-452 מיליון שקל. לכך תרמה בעיקר עלייה של 49% במכירות ציוד הקצה של שירותים נייחים ל-97 מיליון שקל. ההכנסות משירותים במגזר הנייח עלו בכ-6.7% ברבעון השלישי של השנה, והסתכמו ב-355 מיליון שקל.
מבחינת מספר מנויי החברה בתשתיות האינטרנט עמד על 342 אלך מנויים – עלייה של 7% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. מתוכם, כ-240 אלך מנויים מחוברים לסיבים אופטיים – עלייה של 37% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. גם מס מנויי החברה בטלוויזיה גדל בשיעור של 2% ל-261 אלף מנויים.