פוקס צמחה בהכנסות אך הרווח התפעולי צנח
פוקס צמחה בהכנסות אך הרווח התפעולי צנח
קבוצת האופנה רשמה ברבעון הראשון של השנה צמיחה של 19.7% בהכנסות שהסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל; הרווח התפעולי נחתך ב-29% ל-11 מיליון שקל, בין היתר בשל עלייה בהוצאות המכירה והשיווק בעקבות השקת חנויות חדשות
הרווח התפעולי של קבוצת פוקס צנח ב-29% ברבעון הראשון של 2023 ל-11 מיליון שקל, למרות צמיחה בהכנסות. גם שיעור הרווחיות התפעולית ירד ל-0.9% לעומת 1.5% ברבעון המקביל אשתקד.
הירידה ברווחיות התפעולית הושפעה בין היתר מהירידה ברווחיות הגולמית והתייקרות עלויות התפעול, וכן ההוצאות על הקמת חנויות למותגים החדשים. בשורה תחתונה הצטמצם ההפסד של פוקס ברבעון ל-600 אלף שקל לעומת הפסד של 4.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.
קבוצת האופנה בניהול ובשליטת הראל ויזל הציגה צמיחה של 19.7% בהכנסות ל-1.2 מיליארד שקל. זאת הודות לעלייה במכירות החנויות הזהות ופתיחת חנויות חדשות, בין היתר של רשת המשקפיים סן גלאסהאט, ג'מבו יוון, מותג ההלבשה החדש רובי ביי, והתרחבות רשתות הספורט של הקבוצה.
מכירות החנויות הזהות בתחום האופנה ואופנת הבית עלו ב-9.8% והסתכמו ב-382 מיליון שקל, בללין צמחו החנויות הזהות ב-8.9% ל-66 מיליון שקל ובריטיילורס ב-14.6% ל-296 מיליון שקל.
בנוסף, המכירות הושפעו לחיוב מההשוואה לרבעון הראשון של 2022, שבו נסגרו החנויות בעקבות זן האומיקרון של נגיף הקורונה, ופגעו במכירות החברה.
העלייה במכירות השפיעה בצורה חיובית על הרווח הגולמי ופוקס הציגה עלייה של 16.4% ברווח ל-623 מיליון שקל. עם זאת, העמקת ההנחות שעשתה החברה ברבעון הנוכחי כדי להיפטר מסחורה עודפת, בעיקר בחנויות האופנה שסבלו מחורף שחון, פגעו לה ברווחיות הגולמית וזו ירדה ל-51.5% לעומת 52.9% ברבעון מקביל אשתקד. גם העליה בשער הדולר ביחס לשקל פגעה ברווחיות הגולמית של פוקס.
בתחום האופנה ואופנת הבית עלו מכירות הקבוצה ב-8.7% אך ההפסד התפעולי העמיק לכ-18 מיליון שקל לעומת הפסד של 6.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. בללין עלו המכירות ב-8.3% והרווח התפעולי צמח גם הוא ב-10% ל-11 מיליון שקל אך הרווחיות התפעולית צמחה ב-0.2% בלבד בשל העליה בהוצאות התפעול.
המגזר המצליח ביותר של הקבוצה הוא מגזר הספורט שבו היא פועלת באמצעות חברת ריטיילורס. במגזר זה צמחו מכירות החברה ב-40% והרווח התפעולי הוכפל ל-30 מיליון שקל הודות לעליה במכירות החנויות הזהות ומכירת פעילות פוטלוקר באירופה שהיתה הפסדית לקבוצה.
קבוצת פוקס מפעילה 414 חנויות בהפעלה ישירה וזאת בהשוואה ל-400 חנויות שהפעילה ברבעון הראשון אשתקד. מרבית החנויות שנפתחו הן של רובי ביי, מותג האופנה שהחליף את רוב חנויות יאנגה.
הוצאות המכירה והשיווק של הקבוצה טיפסו ב-17.8% ל-591 מיליון שקל בעקבות השקת רשת המשקפיים סן גלסאהאט, ג'מבו, ופליינג טייגר בישראל ושל פתיחת חנויות מנגו ופוקס הום בקנדה ופעילות אמריקן איגל באירופה.