סגור
מטוס בואינג 737 מקס
בואינג 737 מקס (צילום: רויטרס)

צרות לבואינג: עיכובים במסירת "מספר משמעותי" של מטוסי 737 מקס

הסיבה לעיכובים היא בעיות בייצור ובהתקנה של רכיבים מתוצרת הספקית ספיריט אירוסיסטמס; הדבר צפוי לפגוע בתזרים המזומנים של ענקית התעופה

יצרנית המטוסים האמריקאית בואינג הודיעה כי היא עומדת בפני עיכובים במשלוח של "מספר משמעותי" של מטוסי 737 מקס בשל בעיות בייצור, כך לפי דיווח ב-BBC. בעקבות כך מנייתה מאבדת כ-6% במסחר בוול סטריט.
ענקית התעופה מסרה כי ההתקנה של רכיבים בחלק האחורי של המטוס לא עמדה בתקנות. "לא מדובר בבעיית בטיחות מידית או בעיה בטיסה", נמסר בהודעה שפרסמה החברה. הסיבה לכך היא שהספקית ספיריט אירוסיסטמס (Spirit Aerosystems) השתמשה בהליך "לא סטנדרטי" בהתקנת שני רכיבים בתא הדלק בחלק מהדגמים. הבעיות בייצור משפיעות על כל משפחת מטוסי 737 מקס, כולל מטוסי מקס 7, מקס 8 ומקס 8200. "עדכנו את רשות התעופה הפדרלית (FAA) בנוגע לבעיות, ואנחנו עובדים כדי לערוך בדיקות ולהחליף את האביזרים הלא מתאימים בעת הצורך", הוסיפו.
בואינג מתמודדת עם שורה של עיכובים במשלוחים. כך למשל בפברואר הוקפאו המשלוחים של מטוסי 787 דרימליינר לאחר שהתגלתה בעיה בניתוח הנתונים. בחודש שעבר הרגולטורים בארה"ב העניקו לחברה אור ירוק לשוב למשלוחים של המטוס.
העיכוב במשלוחים צפוי לפגוע גם בתזרים המזומנים של בואינג, שכן היא מקבלת את מרבית התשלום בעת אספקת המטוסים.
תעשיית התעופה כולה מתמודדת עם מחסור במטוסים מאז הסרת הגבלות הקורונה, שהובילה לזינוק בביקוש לטיסות. חברות התעופה מתחרות על המשאבים כדי לעמוד בביקוש הגבוה. בהתאם לכך בבואינג דיווחו על עלייה במשלוחים של המטוסים החדשים בשלושת החודשים הראשונים של 2023. רבים מהמטוסים הללו הם דגמי 737 מקס שנרכשו על ידי חברות התעופה האמריקאיות סאות'ווסט ויונייטד איירליינס.
בבואינג מנסים לשקם את המוניטין לאחר הקרקוע העולמי של מטוסי 737 מקס למשך למעלה משנה בעקבות שתי התרסקויות קטלניות שגרמו למותם של 346 נוסעים ואנשי צוות.