טמפו, חברת המשקאות השנייה בגודלה, פרסמה אזהרת רווח בשל המלחמה
טמפו, חברת המשקאות השנייה בגודלה, פרסמה אזהרת רווח בשל המלחמה
משווקת נסטי, גולדסטאר, הייניקן ומותגים נוספים דיווחה כי לירידה במכירות בשילוב סגירת ברים ומועדנים להם היא משווקת משקאות - תהיה השפעה מהותית לרעה על רווחיה ברבעון הנוכחי; עוד ברקע, השינויים בשערי החליפין, העלאות הריבית ועליות מחירים שבוצעו ע"י ספקיה; ברבעון השלישי צנח הרווח הנקי ב-35%
חברת המשקאות טמפו חתמה את הרבעון השלישי עם עלייה במכירות, לצד שחיקת הרווחיות הגולמית והתפעולית וירידה חדה של 35.3% ברווח הנקי שהסתכם ב-28 מיליון שקל. חברת המשקאות השנייה בגודלה ציינה בדוחותיה לסיכום הרבעון כי מלחמת חרבות ברזל מהווה איום על תוצאותיה ברבעון הרביעי.
טמפו נסחרת בשתי סדרות אג"ח בבורסת ת"א.
חברת המשקאות דיווחה הערב כי לירידה במכירות, בשילוב סגירת ברים ומועדנים להם היא משווקת משקאות קלים, בירה ואלכוהול שהיא מייצרת ומפיצה, תהיה השפעה מהותית לרעה על רווחיותה ברבעון הרביעי של השנה.
טמפו ציינה כי על רקע המצב הבטחוני והכלכלי בזמן המלחמה, החברה ממשיכה לחוות פגיעה נמשכת ברווחיותה, אשר נגרמת בעיקר כתוצאה מהשינויים בשערי החליפין, העלאות הריבית ועליות מחירים אשר בוצעו על ידי ספקיה בשנה האחרונה.
עוד הוסיפה טמפו כי המלחמה גם משפיעה על הרגלי צריכת מוצרי אלכוהול ויין וניכרת ירידה בהיקפי מכירות החברה בתחומים אלו. אמנם מנגד חלה עלייה במכירות בקטגוריות מוצרים אחרות ובפרט המים והסודה, אך אין בכך לקזז את הירידה.
בנוסף, חלק ניכר מלקוחות השוק הקר של החברה (מסעדות, ברים ומועדונים) הפסיקו את פעילותם לחלוטין או פעילים באופן חלקי. ולמרות שאובדן המכר מפוצה, באופן חלקי, על ידי השוק הקמעונאי, הפגיעה המהותית, שנגרמה לפעילותם של אותם לקוחות, עלולה לפגוע ביכולתם לשלם את חובותיהם לחברה. ומכאן טמפו צופה כי לשילוב הנסיבות שפורטו לעיל תהיה השפעה מהותית לרעה על רווחיותה ברבעון הרביעי של השנה.
מכירות טמפו ברבעון השלישי צמחו ב-12.6% ל-590.2 מיליון שקל. אלא שלמרות העלאת מחירים שביצעה החברה בתחילת השנה, היחלשות השקל ועליית מחירים שספגה מצד ספקיה בחו"ל, הובילו לכך שהרווח הגולמי צמח רק ב-3.1% בלבד, כך שהרווחיות הגולמית נשחקה ל-32.3% לעומת 35.3% ברבעון המקביל אשתקד.
בנוסף, עלייה בהוצאות המכירה והשיווק, הובילו לירידה של 15% ברווח התפעולי שהסתכם ב-50 מיליון שקל והרווחיות התפעולית נשחקה ל-8.5% מהמכירות, לעומת 11.3% ברבעון המקביל אשתקד.
שחיקת הרווחיות באה לידי ביטוי במרבית מגזרי הפעילות של החברה. מכירות המשקאות האלכוהוליים הקלים צמחו ברבעון ב-15.3% ל-125.1 מיליון שקל. אלא שהרווח המגזרי ירד ב-25.5% ל-21.2 מיליון שקל והרווחיות נשחקה ל-16.9% מהמכירות, לעומת 26.2% ברבעון המקביל אשתקד.
מכירות המשקאות האלכוהוליים צמחו ברבעון ב-10.1% ל-96.3 והרווח המגזרי צמח ב-9.8% ל-14 מיליון שקל, כך שהרווחיות נותרה על כ-15% מהמכירות.
מכירות היין ברבעון התכווצו ב-6% ל-50.01 מיליון שקל והרווחיות המגזרית נשחקה במעט ל-20% מהמכירות לעומת 21% ברבעון המקביל אשתקד.
מכירות המשקאות הלא אלכוהוליים צמחו ב-8.8% ברבעון ל-295.9 מיליון שקל. למרות העלאת המחירים שביצעה בחודש מאי, נותרה הרווחיות המגזרית על כ-11.9% בדומה לרבעון המקביל אשתקד.
למרות ההרעה שצופה החברה ברבעון הרביעי, כבר בתחילת השנה אמורה מי עדן להעביר אליה את הפצת מוצריה, המופצים היום על ידי יפאורה. מדובר בתופת פעילות משמעותית, שתחזק את טמפו בשוק המשקאות.