ממשיכה לאבד מערכה: מובילאיי בדרך להנפקה לפי שווי של 16 מיליארד דולר
ממשיכה לאבד מערכה: מובילאיי בדרך להנפקה לפי שווי של 16 מיליארד דולר
לפי התשקיף הסופי, חברת הרכב האוטונומי של אמנון שעשוע תונפק בוול סטריט לפי שווי הדומה לזה שבו נמכרה לפני חמש שנים לאינטל; רק לפני כמה חודשים קיוו אינטל ומובילאיי לשווי של 50 מיליארד דולר; החברה תנסה לגייס 740-820 מיליון דולר; שעשוע: "הנפקה היא ה-100 מטרים הראשונים בריצת מרתון, מה שחשוב זה היכן נהיה קילומטרים רבים לאחר תחילת המירוץ"
אינטל נואשת למזומנים ומובילאיי תשלם את המחיר. חברת הרכב האוטונומי של אמנון שעשוע תונפק לפי שווי של 16 מיליארד דולר לכל היותר, בדומה לשווי בו נמכרה לפני חמש שנים. מדובר בשווי שרחוק מאוד מ-50 מיליארד דולר עליהם בנו באינטל ובמובילאיי בעת ההכרזה על המהלך לפני כמה חודשים. החברה פירסמה את התשקיף הסופי לקראת ההנפקה שתושלם בשבועות הקרובים שחושף כי טווח המחירים למניה יהיה בין 18 ל-20 דולר והיא תנסה לגייס בין 740 ל-820 מיליון דולר.
לפי מספר המניות בדילול מלא של מובילאיי עולה כי השווי המינימלי יהיה כ-14.5 מיליארד דולר. אם ההנפקה תתבצע לפי הקצה העליון של הטווח והחתמים יממשו את האופציה, הוא יעלה ל-16 מיליארד דולר. במקביל להנפקה, תשקיע קרן ג'נרל אטלנטיק 100 מיליון דולר במובילאיי במחיר שייקבע בהנפקה.
במקור כאמור תיכננה אינטל להנפיק את החברה הישראלית לפי שווי של כ-50 מיליארד דולר, ולאחר שדחתה את ההנפקה לזמן מה, בחודש שעבר היא חתכה את השווי של מובילאיי בהנפקה לכ-30 מיליארד דולר, כך פורסם בוול סטריט ג'ורנל בהתבסס על גורמים המקורבים לנושא. וכעת הצטמק עוד יותר השווי.
לטענת אותם גורמים, על ידי מכירת מספר קטן יותר של מניות במחיר נמוך יותר אינטל מקווה לעורר עניין שיעלה את מחיר המניות של מובילאיי לאחר שאלה יתחילו להיסחר. בנוסף, כך על פי הדיווח, אינטל מתכננת לדחות את הרוד שואו של מובילאיי ביום.
במקביל לפרסום התשקיף, שלח שעשוע מכתב ל-3,000 עובדי מובילאיי שהגיע ל"כלכליסט"; המסר העולה ממנו הוא כי היעד המרכזי של ההנפקה הוא למתג את מובילאיי באופן נפרד מאינטל ולמשוך את אור הזרקורים לטכנולוגיה שלה - ולא השווי בהנפקה.
לדברי שעשוע, "אנחנו מתחילים היום את הרואד שואו לקראת ההנפקה של מובילאיי. אם הכל ילך כשורה, ביום רביעי הבא אנחנו נתחיל להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול MBLY. המהלך ישלים כמעט שנה של הכנות לקראת הפיכתה של מובילאיי לחברה ציבורית. שנה שבה ראינו התקדמות אדירה בביצועים שלנו ובפורטפוליו המוצרים, בדגש על רובוטקסי.
"כחברה ציבורית אנחנו ננוע יחד עם גלי השוק, אבל חשוב יותר מכך, נקבל את הקרדיט על הערך הייחודי שאנו יוצרים – ערך הטכנולוגיה, של התוכניות האסטרטגיות, של הביצוע ושל הצמיחה הפיננסית.
"כדי לשים את הדברים בהקשרם דמיינו שהנפקה היא ה-100 מטרים הראשונים בריצת מרתון. מה שחשוב זה היכן נהיה קילומטרים רבים לאחר תחילת המירוץ ולא בהכרח בספרינט הראשון. אנחנו יוצאים להנפקה בזמנים מאתגרים מאוד לשווקים הגלובליים, כנראה הזמן הגרוע בשנים האחרונות, אבל אני מאמינים שאנחנו צריכים להתרכז באופק ושם הצמיחה שלנו , האסטרטגיה והביצוע".