הפתעה לטובה בסלולר: סלקום ממשיכה לצמוח ועוברת לרווח רבעוני
הפתעה לטובה בסלולר: סלקום ממשיכה לצמוח ועוברת לרווח רבעוני
ההכנסות טיפסו ב-6.6% ברבעון השני למעט מעל מיליארד שקל - החברה עברה מהפסד לרווח נקי של 39 מיליון שקל; 40 אלף מנויים חדשים הצטרפו לפעילות הסלולר, שיעור הנטישה ירד בחדות ל-7%
סלקום ממשיכה לצמוח גם ברבעון השני - אותו היא מסיימת עם הכנסות של 1.069 מילארד שקל, שידרוג של 6.6% ביחס לרבעון המקביל ב-2021. הרווח התפעולי של החברה קפץ ב-188% ל-95 מיליון שקל - ה-EBITDA המתואם גדל ב-2% ל-303 מיליון שקל.
השיפור התגלגל לשורה התחתונה כך שסלקום עברה לרווח נקי של 39 מיליון שקל, לעומת הפסד של 14 ברבעון המקביל. הרווח הרבעוני והחציוני שהציגה ספקית שירותי התקשורת הוא הגבוה ביותר ב-5 השנים האחרונות. תזרים המזומנים של החברה גדל ב-3.2% והוא עומד כעת על 64 מיליון שקל.
השיפור בהכנסות בא לידי ביטוי גם במגזר הנייח והן במגזר הנייד. בתחום הסלולר, החברה מדווחת על תוספת של 40 אלף מנויים, ומספרים הכולל עמד בסוף הרבעון על 3.346 מיליון. שיעור הנטישה של החברה ירד מ-8.6% ברבעון המקביל אשתקד ל-7% בסוף הרבעון השני, וה-ARPU (הכנסה ממוצעת למשתמשת) עלה מ-47.7 שקל ברבעון הקודם ל-49 שקל ברבעון הנוכחי.
השיפור ב-ARPU מרשים עוד יותר לנוכח כמות המנויים הגבוהה של סלקום, המקפיצה את ההכנסות הכלליות. המשך השיפור במדד זה יוביל לשיפור במצב החוב של סלקום.
נכון לסוף הרבעון עומד החוב הפיננסי נטו של החברה על 2.098 מיליארד שקל. יחס החוב ל־EBITDA מתואם עמד על 1.82, בהשוואה ל-1.85 בסוף הרבעון הראשון. יחס זה הופך אותה לחברה הממונפת בענף - לשם השוואה בפרטנר עומד היחס על כ-0.7.
צמצום החוב הוא חיוני מאד לסלקום באופן כללי אך גם לנוכח החלטת בעלת השליטה לממש את האחזקה. בחודש שעבר הודיעה דסק"ש, בעלת מניות השליטה בסלקום, כי היא מעוניינת למכור את אחזקותיה בחברה (45.7% מהמניות). שוויין הנוכחי של מניות סלקום שבידי דסק"ש עומד על 1.3 מיליארד שקל.
לצד החדשות הטובות בסלולר, סלקום גם הצליחה לגייס עוד כ-5,000 מנויי אינטרנט, ו-12,000 מנויים לשירות הסיבים שלה. העלייה במספר מנויי האינטרנט היא בהחלט הצלחה, מול איבוד המנויים בבזק. בה בעת, קצב ההצטרפות לסיבים בסלקום עדיין לא מספיק גבוה בהשוואה למתחרותיה. סלקום שותפה במיזם הסיבים של IBC יחד עם חברת הוט, והיא מספקת שירות סיבים על גבי התשתית שלו ובמקביל על גבי הסיבים של בזק במקומות שבהם הרשת לא פרוסה.
במגזר הלוויזיה, סלקום הגדילה את מספר המנויים שלה ב-1,000אלף מנויים - נתון שיכול להיחשב בהחלט כהישג לנוכח התחרות העזה בתחום וכניסת דיסני פלוס לישראל. דניאל ספיר מנכ"ל החברה יידרש לקבל החלטה לגבי עתיד הטלוויזיה של סלקום בקרוב, לקראת פקיעת הסכמי התוכן בסוף 2022. מכיוון שהשירות לא מספק לחברה מספיק רווח, ייתכן שסלקום תשנה את אסטרטגיית הטלוויזיה שלה, תצמצם הסכמי תוכן יקרים ואולי אף תשקול לאחד את שירות הטלויזיה שלה עם חברה אחרת. זאת במטרה לספק מוצר טלוויזיה זול שישמש מנוע לגיוס לקוחות סיבים מבלי השקעה כספית גדולה מדי.