סגור

פז סוגרת את 2021 עם רווח נקי של 224 מיליון שקל

מול הפסד של 366 מיליון שקל בשנת 2020, חוזרת פז לרווחיות; מכירות הקבוצה צמחו ב-45%; ברבעון האחרון לשנת 2021 נרשמה עלייה של כ-18% במחזור מכירת הדלקים בתחנות; המחזור המצרפי של קבוצת פז כולה, כולל רשתות סופר יהודה ופרשמרקט, עמד ב-2021 על 13.1 מיליארד שקל

חברת האנרגיה פז דיווחה על רווח נקי של 224 מיליון שקל ב-2021 - אחרי הפסד של 366 מיליון שקל ב-2020. בנטרול בית הזיקוק ממנו צפויה פז להיפרד בהמשך השנה היה עומד הרווח הנקי השנתי על 321 מיליון שקל.
הההכנסות השנתיות במגזר הקעונאות והמסחר הסתכמו ב-6.76 מיליארד שקל, לעומת 4.68 מיליארד שקל בשנה קודמת, צמיחה של 44%. הכנסות קמעונאות המזון בשנת 2021 כולל סופר יודה (רשת שרכשה פז לפני מספר חודשים) הסתכמו ב-1.21 מיליארד שקל, בהשוואה ל-978 מיליון שקל ב-2020, עלייה של 24%.
הכנסות הקבוצה כולה צמחו ב-45% ל-11.55 מיליארד שקל, מול 7.94 מיליארד שקל ב-2020. באיחוד עם רשת הקמעונאות פרשמרקט (גם היא נרכשה לפני חודשים ספורים), היו ההכנסות השנתיות גדלות ב-65% ועומדות על 13.11 מיליארד שקל. ברבעון הרביעי לבדו, מחזור מכירת הדלקים בתחנות ביחס לרבעון עלה ב-18% ביחס לרבעון המקביל.
ה-EBITDA לשנת 2021 עלה ב-68% והסתכם ב-1.05 מיליארד שקל - הרווח התפעולי זזינק ל-477 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 327 מיליון שקל ב-2020.
1 צפייה בגלריה
תחנת דלק פז
תחנת דלק פז
תחנת דלק של פז
(צילום: שאטרסטוק)

פעילות הזיקוק

המכירות השנתיות בתחום הזיקוק הסתכמו ב-8.15 מיליארד שקל לעומת 5 מיליארד שקל בשנה הקודמת, שידרוג של 63% שמקורו בעליית מחירים ובעלייה בכמויות המכירה.
ההפסד התפעולי השנתי בבית הזיקוק עמד על 69 מיליון שקל לעומת הפסד של 409 מיליון שקל בשנה הקודמת. ברבעון הרביעי עבר בית הזיקוק לרווח תפעולי של 82 מיליון שקל לעומת הפסד של 110 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2020.

עסקי הקמעונאות

נכון להיום כולל מגזר הקמעונאות בפז 240 סניפי yellow, עוד 42 סניפי פרשמרקט ו-22 סניפי סופר יודה. בפרשמרקט הסתכם הרווח הגולמי ב-2021 ב-560 מיליון שקל בשנת 2020 לעומת 567 מיליון שקל בשנה הקודמת, נסיגה קלה של 1%.
הכנסות הרשת ב-2021 הסתכמו ב-1.56 מיליארד שקל לעומת 1.61 מיליארד שקל בשנה הקודמת, קיטון קל של 2.8% הנמוך מהקיטון בשוק הסופרמרקטים שעומד על כ-5% (על פי נתוני סטורנקסט). הירידות בשוק נובעות מכך שהשנה הקודמת התאפיינה בביקושים גבוהים באופן חריג כתוצאה מהשפעות משבר הקורונה.
פרשמרקט, שעברה לבעלות פז, סיכמה את שנת 2021 עם רווח נקי 109 מיליון שקל לעומת 116 מיליון שקל בשנה הקודמת (הרווח הסופי הסתכם ב-101 מיליון שקל לאחר הוצאות חד פעמיות בגין עסקת המכירה).
הכנסות קמעונאות המזון המצרפיות, כולל yellow, סופר יודה ופרשמרקט, עמדו בשנת 2021 על 2.77 מיליארד שקל. המחזור המצרפי של קבוצת פז כולה עמד על 13.1 מיליארד שקל.
מנכ"ל קבוצת פז, ניר שטרן, מסר: "פז מסכמת שנה חזקה ומציגה צמיחה דו ספרתית בכל הפרמטרים התפעוליים והעסקיים. את השנה אנחנו מסיימים בהמשך של צמיחה בפעילות הדלקים שצפויה גם בשנת 2022, ושנובעת בין היתר משנת שיא בעליית רכבים בעלי מנועי בעירה פנימיים על הכביש. כיום אנו מפעילים מעל 300 סניפי קמעונאות בפריסה כלל ארצית בעולמות הסופרמרקטים השכונתיים, המרקטים והנוחות. ברבעון הנוכחי ניכרת התאוששות מרשימה במרווחי הזיקוק של כל התזקיקים ונכון להיום מרווחי הזיקוק מהגבוהים שהיו".