קרלסברג מתכוננת לירידה במכירות הבירה, ובונה על סיידר וסודה
קרלסברג מתכוננת לירידה במכירות הבירה, ובונה על סיידר וסודה
הענקית הדנית הודיעה על כוונתה להעלות את מחירי הבירה - המוצר המרכזי שלה - בתגובה להתייקרות חומרי הגלם, ובכך היא מסתכמת בפגיעה במכירות; לפיכך תחפש בשנים הקרובות מנועי צמיחה אחרים
קרלסברג מתכוונת להעלות את מחירי הבירה בתגובה לעליית מחירי חומרי הגלם, ומסתכנת בפגיעה במכירות הבירה השנה, כך לפי הודעה שמסרה אתמול (ו') החברה הדנית במקביל לפרסום התוצאות הרבעוניות שלה. לפיכך תנסה להתמקד בשנים הבאות במוצרים כמו סיידר, סודה ובירה נטולת אלכוהול.
לפי פרסום בסוכנות הידיעות רויטרס, קרלסברג, יצרנית הבירה השלישית בגודלה בעולם, דיווחה על מכירות שהיו גבוהות מהתחזיות ברבעון הרביעי, אך בחברה ציינו כי שיעור הצמיחה של הרווח התפעולי צפוי להיות נמוך השנה לעומת 2021. "העלויות הגבוהות יותר משמעותיות והמשך ההשפעה של הקורונה יציבו בפנינו אתגרים ב-2022", כך מסר המנכ"ל שסטה הארט (Cees 't Hart).
לדבריו, העלות להקטוליטר עלתה בשנה שעברה בשיעור של 10%-12% בהובלת מחירי הסחורות והשינוע הגבוהים יותר. לפיכך בחברה מתכוונים לקזז על העלויות הגדלות באמצעות העלאת מחירים, אך הארט הודה עלולה להיות לכך "השפעה שלילית על צריכת הבירה".
לפי התחזיות בחברה, הרווח התפעולי יצמח השנה בשיעור של 0%-7%, זאת לעומת עלייה של 12.5% בשנה החולפת. "אנחנו מסתכלים השנה על סיטואציה שונה לגמרי, ולכן יש לנו טווח רחב יחסית בתחזיות הפיננסיות שלנו", סיכם המנכ"ל.
לפי הצהרת החברה, בחמש השנים הבאות היא תנסה למצוא מקורות צמיחה מעבר לשוק הבירה, ותתמקד כאמור בקטגוריות כמו סיידר, סודה ובירה ללא אלכוהול, וכן במותגי פרימיום כמו בירות 1665 Blanc ו-Grimbergen, שנחשבים לבעלי שיעורי רווח גבוהים יותר.
המכירות ברבעון הרביעי עמדו על 15.2 מיליארד קרונה דנית (2.34 מיליארד דולר) בעוד שתחזיות האנליסטים ציפו ל-14.7 מיליארד קרונה. בקרלסברג הודיעו עוד כי יחלקו דיבידנדים של 24 קרונה למניה, שיסתכמו ב-3.4 מיליארד קרונה - עלייה של 9% לעומת שנה קודם לכן. החברה השיקה גם תוכנית רכישה חוזרת של מניות בשווי מיליארד קרונה שתימשך עד אפריל 2022.