סגור
שדה סולארי של אקונרג'י במחוז פוליה בדרום איטליה
שדה סולארי של אקונרג'י במחוז פוליה בדרום איטליה (צילום: יח"צ)

אקונרג'י התחילה למכור חשמל ועברה לראשונה לרווח רבעוני

חברת האנרגיה המתחדשת סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 3.9 מיליון יורו ורווח נקי של 1.4 מיליון יורו - לעומת הפסד של 2.8 מיליון יורו ברבעון המקביל; אקונרג'י מקדמת שינוי אסטרטגי שבו היא ממשיכה להחזיק בפרויקטים הסולאריים שהיא מקימה, ולא מוכרת אותם לחברות שיפעילו אותם 

חברת האנרגיה המתחדשת אקונרג'י סיימה את הרבעון השני של 2024 עם זינוק בהכנסות ועברה לראשונה לרווח.
בשנים האחרונות מקדמת אקונרג'י שינוי אסטרטגי. במקום להקים פרויקטים סולאריים ולמכור אותם לחברה אחרת שתפעיל אותם, החברה מתמקדת בחיבור פרויקטים חדשים והחזקה בהם גם לאחר החיבור לרשת החשמל.
על אף השינוי האסטרטגי, עיקר ההכנסות של אקונרג'י במחצית הראשונה של השנה נבע מעלייה לשליטה בפרויקטים עם UBS באיטליה. העסקה הניבה לה הכנסות של 37 מיליון יורו, מתוך הכנסות של 42.4 מיליון יורו במהלך המחצית הראשונה של השנה. יתר ההכנסות הגיעו ממכירת חשמל, בשני פרויקטים סולאריים שחיברה החברה ברומניה במהלך השנה.
את הרבעון השני סיכמה אקונרג'י שמנהל אייל פודהורצר עם הכנסות של 3.9 מיליון יורו לעומת 100 אלף יורו ברבעון המקביל ב-2013.
עיקר ההכנסות ברבעון נבע מחיבור שני פרויקטים סולאריים ברומניה במהלך השנה. מכירות החשמל הובילו את אקונרג'י לרווח תפעולי של 100 אלף יורו לעומת הפסד של 3.4 מיליון יורו ברבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח הנקי הסתכם ב-1.4 מיליון יורו לעומת הפסד של 2.8 מיליון יורו.
עד סוף השנה צופה החברה חיבור משמעותי של פרויקטים. הפרויקט הראשון (Swangate) הוא מיזם אגירה באנגליה בהספק של 102 מגה-וואט שעה. הפרויקט צפוי להתחבר במהלך הרבעון הנוכחי. אקונרג'י מחזיקה במלוא הפרויקט וצופה EBITDA של 4.6 מיליון יורו בשנת ההפעלה הראשונה המלאה הראשונה של הפרויקט.
בתחילת השבוע דיווחה החברה על השלמת המימון לפרויקט עם בנק גולדמן זאקס בהיקף של 27 מיליון פאונד. כ-25 מיליון פאונד מיועדים להחזר הוצאות הקמת הפרויקט.
פרויקט משמעותי נוסף של החברה בפולין צפוי להתחבר במהלך הרבעון הקרוב גם כן. הפרויקט - Resko, בהספק של 52 מגה-וואט - יהיה הפרויקט הראשון של החברה בפולין. לאקונרג'י 51% בפרויקט, ובחברה מעריכים הכנסות של 4.5 מיליון יורו (100% מהפרויקט) בשנת ההפעלה המלאה הראשונה.
על אף השינוי האסטרטגי של החברה, עד סוף 2024 היא צופה למכור שני פרויקטים סולאריים נוספים באירופה בהספק מצטבר של 289 מגה-וואט. החברה צופה רווח של 35 מיליון יורו מהמכירה.
מניית אקונרג'י קפצה היום ב-10.9% בבורסה בתל אביב, והחברה הגיעה לשווי שוק של 684.8 מיליון שקל.