ההאטה בשוק המזון הגיעה גם לטיב טעם עם ירידה במכירות
ההאטה בשוק המזון הגיעה גם לטיב טעם עם ירידה במכירות
הכנסות הקבוצה ברבעון השני ירדו ב-4.5% והסתכמו ב-392 מיליון שקל, כשברקע ירידה בהכנסות ממגזר הקמעונאות, בשל צמצום שטחי מסחר; מנגד רשמה טיב טעם עלייה של 16.6% ברווח הנקי ל-18.2 מיליון שקל, בין היתר כתוצאה משיפור תנאי סחר, ושינוי תמהיל המוצרים
היה לה טוב יותר בשיא משבר הקורונה: טיב טעם סיימה את הרבעון השני של 2021 עם ירידה במכירות, לצד עלייה ברווחים.
טיב טעם, בבעלות חגי שלום, פועלת בשני מגזרים: המגזר העיקרי הוא קמעונאות שבו מפעילה הקבוצה 43 סניפים על פני 49 אלף מ"ר, ומגזר התעשיה שבו עוסקת הקבוצה בייבוא ושיווק מוצרי מזון. הכנסות הקבוצה ברבעון השני ירדו ב-4.5% והסתכמו ב-392 מיליון שקל בשל חולשה של מגזר הקמעונאות שהכנסותיו ירדו ב-5.5%.
הכנסות מגזר הקמעונאות עמדו בסוף הרבעון על 341.7 מיליון שקל והפדיון הממוצע למ"ר בסניפים הזהים קטן ב-2.7% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד, בשל צמצום שטחי מסחר. ביחס לרבעון השני ב-2019 מציינת החברה כי הפדיון למ"ר בסניפים הזהים עלה ב-20.5%.
במגזר הקמעונאות רשמה הקבוצה ירידה של 3.7% ברווח הגולמי ל-110.6 מיליון שקל כתוצאה מהירידה במכירות, אך שיפרה את הרווחיות הגולמית ל-32.4% לעומת 31.7% ברבעון המקביל כתוצאה משיפור תנאי סחר, שינוי תמהיל המוצרים והגדלת המחלקות עם רווחיות גבוהה (מוכרים אחוז גבוה יותר של מוצרים שהרווח עליהם גדול יותר)
ההאטה במכירות הובילה לפגיעה של 2.6% ברווח הגולמי של הקבוצה ברבעון והוא הסתכם ב- 130 מיליון שקל. אך שיעורו מהמכירות עלה ל-33.2% לעומת 32.5% ברבעון המקביל, בשל שיפור הרווחיות במגזר הקמעונאות. הרווח התפעולי השתפר ב-5.2% והסתכם ב-28.3 מיליון שקל. בסיום הרבעון רשמה הקבוצה עלייה של 16.6% ברווח הנקי ל-18.2 מיליון שקל.
טיב טעם הגדירה מנועי צמיחה בהם הרחבת המהלך של הוזלת מחירים, פיתוח מערך הדיגיטל, ופתיחת 15 סניפים עד 2023 של טיב טעם בעיר ובפורמט ה-DELI מרקט. נכון להיום לחברה הסכמים חתומים לפתיחת 6 סניפים חדשים, שניים מהם בפורמט הסיטי בפתח תקווה שיפתח בקרוב, וברחוב יצחק שדה בתל אביב יפתח סניף בינואר 2022. בנוסף, חתמה הקבוצה הסכמים להקים סניפים בהוד השרון, צומת סביון, מתחם גולף בהדר יוסף, ובלו סנטר בתל אביב.