סגור
אבטיפוס רכב משלוחים חשמלי REE
אבטיפוס לרכב משלוחים חשמלי של REE (REE)

בית המשפט בארה"ב דחה את תביעת OSR נגד REE: "מדובר בשתי חברות ישראליות"

השופט קבע כי מדובר בסכסוך בין שתי חברות ישראליות, שרוב העובדים שלהן חיים בישראל ולכן המשפט אמור להתנהל בישראל; OSR תבעה את חברת האוטוטק בבית משפט בארה"ב וטענה כי REE גנבה את הטכנולוגיה שלה

בית המשפט המחוזי בארה"ב דחה את התביעה של OSR נגד חברת האוטוטק הישראלית – REE. שופט המחוזי, אלן אלברייט קבע כי המשפט אמור להיערך בישראל, כיוון שמדובר בשתי חברות ישראליות ורוב העובדים של שתי החברות מתגוררים בישראל.
חברת OSR תבעה את REE בסוף דצמבר בבית משפט בארה"ב בטענה כי האחרונה גנבה ממנה את הטכנולוגיה, ואותה טכנולוגיה הביאה להנפקתה באמצעות ספאק (חברת ארנק) לפי שווי של 3.1 מיליארד דולר.
בין היתר טענה OSR כי ראש צוות המחקר ופיתוח שלה לשעבר, אוהד שטאובר, עבר ל-REE ב-2019, יחד עם עובדים נוספים. שטאובר העביר, לכאורה, מידע בהיקף של 20 ג'יגה־בייט, שכללו כתבי קוד, מחקרי שוק, סכמות פיתוח, דפי מידע, אנליזה טכנולוגית ואלגוריתמים של אינטליגנציה מלאכותית.
REE היא חברה שעוזרת בפיתוח רכבים חשמליים, באלמנטים כגון היגוי ובלמים. החברה הוקמה ב-2011 על ידי דניאל בראל, שמשמש היום כמנכ"ל. עד 2019 נקראה החברה סופטוויל אולם על רקע שינוי בהתמקדות הטכנולוגיה שלה, שינתה את שמה ל־REE.
הנפקתה בוול סטריט נעשתה בליבה של בועת הטכנולוגיה בשנת 2021 ונחשבה כאחת הבולטות באותה שנה. אולם מאז מניית REE כבר איבדה 99% משוויה והיום החברה נסחרת בשווי 41 מיליון דולר בלבד.