מובילאיי עקפה את התחזיות לרבעון, אך צופה האטה בקצב הצמיחה ב-2023
מובילאיי עקפה את התחזיות לרבעון, אך צופה האטה בקצב הצמיחה ב-2023
יצרנית המערכות לרכב למניעת תאונות דרכים סיכמה את הרבעון הרביעי של 2022 עם זינוק של 59% בהכנסות ל-565 מיליון דולר; מניית מובילאיי מזנקת בטרום המסחר
חזון הרכב האוטונומי המלא אמנם הולך ומתרחק, כפי שהודה בתערוכת CES האחרונה גם פרופ' אמנון שעשוע, אך זה לא מפריע לחברת מובילאיי שייסד לצמוח ולייצר תזרים נאה מפעילותה.
יצרנית המערכות לרכב למניעת תאונת דרכים, שהונפקה מחדש בוול סטריט בסוף 2022, פירסמה דוחות כספיים טובים לסיכום הרבעון הרביעי והשנה כולה, אם כי התחזית ל-2023 משקפת התמתנות בקצב הצמיחה המהיר שאפיין אותה. מניית מובילאיי מזנקת ביותר מ-7% בטרום המסחר בנאסד"ק ונסחרת סביב שווי של 27 מיליארד דולר, הגבוה ב-60% מהשווי בהנפקה.
הרבעון הרביעי סיפק למובילאיי אקורד סיום חזק עם הכנסות של 565 מיליון דולר, שהיו גבוהות מהתחזיות ושיקפו קפיצה של 59% מול הרבעון המקביל ועלייה של 25% גם בהשוואה לרבעון הקודם.
עליית מחירי מערכות הסיוע לנהג של מובילאיי (ADAS) עזרה לה לשפר את הרווחיות הגולמית לשיעור של 53% ולעבור לרווח תפעולי של 24 מיליון דולר. בניכוי הוצאות הקשורות למוניטין של מוביט שנרכשה ב-2020 ואופציות לעובדים, עמד הרווח התפעולי של מובילאיי על 217 מיליון דולר.
הרווח הנקי הסתכם ב-30 מיליון דולר יחד עם הסעיפים החשבונאיים ו-215 מיליון דולר בניכוי הסעיפים האלה. שעשוע הסביר עם פרסום הדוחות כי אחד ממנועי הצמיחה של מובילאיי כיום הוא ההסכם עם יצרנית הרכב הסינית ZEEKR שלה סיפקה החברה 90 אלף מערכת סיוע לנהג בשנה שעברה ובהמשך היא תספק מערכות לדגמים נוספים מבית GEELY.
הוא העריך כי מכירות של מערכות סופרוויז'ן החדשות יוכפלו ב-2023, אך עיקר הצמיחה תהיה במחצית השניה של השנה. על רקע היותה של המחצית הראשונה חלשה יותר, מספקת מובילאיי תחזית לצמיחה מתונה יותר השנה מאשר ב-2022.
את השנה שעברה סיימה החברה עם הכנסות של 1.87 מיליארד דולר 35% והפסד תפעולי של 37 מיליון דולר. על פי התחזית שמספקת מובילאיי ל-2023, ההכנסות ינועו בין 2.2 מיליארד דולר ל-2.3 מיליארד דולר, כלומר קצב צמיחה של 23% בתרחיש האופטימי. ההפסד התפעולי יחד עם הסעיפים החשבונאים יהיה 160-110 מיליון דולר ובניכוי ההוצאות היא תרשום רווח תפעולי של 580-630 מיליון דולר.