ההתייעלות ומותג הפארם הקפיצו ב-62% את רווחי רמי לוי
ההתייעלות ומותג הפארם הקפיצו ב-62% את רווחי רמי לוי
מול ירידה של 1.5% במכירות רשת המזון, ההכנסות מגוד פארם צמחו ב-25% ל-69 מיליון שקל; שיעור מכירות האונליין מהכנסות הקבוצה טיפס ל-11.4%, לעומת 7.6% ברבעון המקביל
רמי לוי חתם את הרבעון הראשון עם עלייה של 62% ברווח הנקי, לצד שיפור הרווחיות הגולמית והתפעולית - על אף ירידה במכירות. החברה הכריזה על חלקות דיבידנד בגובה 40 מיליון שקל.
אף שפתחה שתי חנויות חדשות ולמרות עיתוי חג הפסח שתרם למכירות, רמי לוי שיווק השקמה סיימה את הרבעון הראשון עם ירידה של 1% בהכנסות, שהסתכמו ב-1.61 מיליארד שקל. זאת בשל ירידה במכירות רשת המזון. מנגד, נרשמה עלייה בפעילות גוד פארם.
מכירות רשת המזון ירדו ב-1.5% ל-1.473 מיליארד שקל. בנטרול תרומת החנויות החדשות, רשמו החנויות הזהות שפעלו גם ברבעון הראשון אשתקד ירידה של 2.9% במכירות.
מכירות המותג הפרטי ירדו ברבעון ל-19.88% מהמכירות, לעומת 21.21% ברבעון המקביל בשנה שעברה. מנגד, הנתח של פעילות האונליין צמח ל-11.43%, לעומת 7.64% ברבעון הראשון אשתקד.
מכירות גוד פארם צמחו ב-25% לכ-69 מיליון שקל, לעומת כ-55 מיליון שקל אשתקד. מכירות קופיקס ירדו ב-10.3% ל-69 מיליון שקל.
שיפור תנאי הסחר מול הספקים והתייעלות לוגיסטית, שנבעה מהמעבר למרכז הלוגיסטי החדש של החברה, אפשרו ללוי לרשום עלייה של 4% ברווח הגולמי, על אף הירידה האמורה בהכנסות, וזה הסתכם ב-367 מיליון שקל. בעקבות העלייה ברווח הגולמי, לצד ירידת המכירות, שיפרה החברה את הרווחיות הגולמית ל-22.7%, לעומת 21.67% אשתקד.
השדרוג האמור ברווח הגולמי, לצד צמצום בהוצאות, דחף את הרווח התפעולי ב-30.2% ל-68.8 מיליון שקל - ושיעורו מהמכירות עלה בחדות ל-4.27% לעומת 3.24% ברבעון המקביל. שורת הרווח, שכאמור קפצה ב-61.9% (גם בזכות סעיף מימון חיובי), עמדה על 46.9 מיליון שקל.