עסקת ענק: AT&T ממזגת את נכסי המדיה שלה עם דיסקברי
עסקת ענק: AT&T ממזגת את נכסי המדיה שלה עם דיסקברי
הנכסים המאוגדים תחת WarnerMedia, כוללים את CNN, HBO ואולפני וורנר; ענקית התקשורת האמריקאית תקבל במסגרת העסקה 43 מיליארד דולר, ומעוניינת במהלך כחלק מהתחרות עם נטפליקס ודיסני; ערכה של החברה המשולבת עשוי להגיע ל-150 מיליארד דולר
ענקית הטלקום האמריקאית AT&T ממזגת את נכסי המדיה שלה, המרוכזים תחת חטיבת WarnerMedia וכוללים את CNN, HBO ואולפני וורנר (Warner Bros), עם חברת דיסקברי, הבעלים של ערוצי לייף סטייל כמו HGTV ו-TKC. אם העסקה תאושר על ידי הרגולטורים, היא תביא להשלמת תוכנית החומש של AT&T לשלב תוכן והפצה בחברה אחת.
AT&T מסרה כי תקבל במסגרת העסקה 43 מיליארד דולר בשילוב של מזומן ומניות. בעקבות כך עולה מנייתה במסחר המוקדם בוול סטריט ב-5% ושל דיסקברי ב-14%.
העסקה תאפיל אפילו על רכישת האחזקות שביצעה החברה בקונגלומרט טיים וורנר, אותו רכשה ב-2018 תמורת 108 מיליארד דולר - רכישה שכללה את נכסי המדיה המדוברים, ובעקבותיהם שינתה את שם החברה הנרכשת ל- WarnerMedia. היא מראה ש-AT&T מכירה בכך שהצפייה בטלוויזיה עברה לסטרימינג, ועליה להתחרות מול ענקיות כמו נטפליקס ודיסני. העסקה - שתכלול את האולפנים החזקים בהוליווד, ביתם של הארי פוטר ובאטמן, ותחבר אותם עם עולם תוכניות הבית, הבישול והטבע של דיסקברי - עשויה לסייע לה בכך.
השילוב ייצור חברה חדשה, נפרדת מ-AT&T, שערכה עשוי להגיע ל-150 מיליארד דולר, כולל חוב, כך דיווח "הפייננשל טיימס". במסגרתו יקבלו בעלי המניות של AT&T סך של 71% מהחברה החדשה, ושל דיסקברי - 29%.
"ההסכם הזה מאחד שתי מובילות בידור בעלות תוכן משלים, וממצב את החברה החדשה בעמדת זינוק להיות אחת מפלטפורמות הסטרימינג המובילות בעולם", אמר ג'ון סטנקי, מנכ"ל AT&T. החברה מסרה גם שנשיא ומנכ"ל דיסקברי דיוויד זאסלב יוביל את החברה החדשה, והדירקטוריון שלה יכיל 13 חברים - שבעה שימונו על ידי AT&T, כולל יושב הראש, ושישה שימונו על ידי דיסקברי. זאסלב אמר שהמטרה הייחודית של החברה החדשה תהיה "להתמקד בסיפור הסיפורים המדהימים ביותר וליהנות מכך".
ברכישת טיים וורנר, ניסתה AT&T ליצור חממת מדיה וטלקום שמשלבת תוכן והפצה, אך מאז ניסתה החברה למכור כמה מרכישותיה עמוסות החוב ולשפר את דף המאזנים שלה. בפברואר היא הסכימה למכור שליש משירות הטלוויזיה בלוויין שלה – דיירקט טי.וי, אותו רכשה ב-2015 תמורת 68 מיליארד דולר - לחברת TPG Capital, בהסכם בו הוערך העסק ב-16.25 מיליארד דולר.
ל-HBO ו-HBO Max יש כיום 63.9 מיליון צופים רשומים, לעומת יותר מ-100 מיליון של דיסני פלוס ו-207.6 מיליון של נטפליקס. דיסקברי, שהפורטפוליו שלה כולל את אנימל פלאנט וערוץ דיסקברי, מגיעה ל-88 מיליון בתים בארצות הברית. לשירות הסטרימינג שלה - דיסקברי + שהושק בינואר – יש כיום 15 מיליון מנויים.