גם בשל דצמבר היבש - נפילה ברווח השנתי של דלתא מותגים
גם בשל דצמבר היבש - נפילה ברווח השנתי של דלתא מותגים
החברה סיימה את 2022 עם רווח נקי של 97 מיליון שקל, נפילה של 30% ביחס לשנה שקדמה לה. החורף החמים של דצמבר גרר ירידה של 4% בהכנסות הרבעון הרביעי; דלתא מנהלת מגעים לרכישת המתחרה גולף
דלתא מותגים פרסמה דוחות כספיים, במקביל לדיווח על הצעה לרכוש את המתחרה גולף. דלתא מותגים מסכמת רבעון רביעי חלש, לצד ירידה ברווחים בשנת 2022 כולה - בין היתר בשל החורף החמים שפקד את ישראל במהלך הרבעון הרביעי. החברה אף נאלצה להעמיק את מבצעי סוף העונה של תחילת 2022. לצד פרסום התוצאות הודיעה דלתא מותגים על חלוקת דיבידנד של 18.2 מיליון שקל.
מכירות דלתא מותגים ירדו ב-4% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה קודמת בשל דצמבר היבש. מכירות החורף עברו ברובן לינואר 2023, והן יירשמו ברבעון הראשון. דלתא מסכמת את השנה כולה עם הכנסות של 919 מיליון שקל, עלייה קלה מאוד של 1% בהשוואה ל-2021.
המכירות בחנויות הזהות ירדו ב-5.3% ברבעון הרביעי ביחס לתקופה המקבילה ועמדו על 204 מיליון שקל. בהתבוננות שנתית, המכירות בחנויות הזהות עלו ב-13.3% ביחס לשנת 2019 והסתכמו ב-646 מיליון שקל. אך בהשוואת החודשים פברואר עד דצמבר 2022 לעומת התקופה המקבילה בשנת 2021 (תקופה המנטרלת את השפעת הסגר בתחילת 2021), מציגה דלתא ירידה של 9.1% במכירות החנויות הזהות.
מכירות האונליין של דלתא מותגים ירדו ל-108.5 מיליון שקל, לעומת 142 מיליון בשנת 2021. גם במקרה זה יש השפעה של הסגר האמור, שדחף את מכירות האונליין בחודשיים הראשונים של שנה קודמת.
בשנה החולפת גדלה כמות המלאי של החברה ב-33% ביחס ל-2021, ועמדה על 200 מיליון שקל. ימי המלאי צמחו גם הם ל-188, לעומת 173 בשנת 2021. העלייה במלאי ובימי המלאי הממוצע נבעה מהצטיידות יתר של דלתא, שכמו חברות רבות במשק חששה גם היא מבעיות בשרשרת האספקה שאפיינו את שנת 2021 והגדילה את המלאים. דלתא מציינת כי היא נוקטת פעולות להורדת ימי המלאי.
הרווח הגולמי השנתי של יצרנית ההלבשה התחתונה ירד ב-5% ל-533 מיליון שקל בהשפעת העונתיות והעלייה במחירי השילוח. שיעורו מהמכירות קטן ל-58% לעומת 61.7% בשנת 2021. החל מיולי 2022 עלויות השילוח החלו לרדת, וכעת הן זהות לעלויות שהיו טרום העלייה. בדלתא מעריכים כי בשנת 2023 מחירי השילוח יהיו זהים לאלה של 2022 וישפיעו לחיוב על הרווח הגולמי של החברה.
הרווח התפעולי השנתי עמד על 147 מיליון שקל – ירידה של 21% שנבעה מקיטון בשיעור הרווח הגולמי והשפעת הסגר לפני שנה (שבו נהנתה החברה מעלויות מצומצמות של הפעלת החנויות). שיעור הרווח התפעולי ירד ל-16% מהמכירות לעומת 20.6% בשנת 2021. החברה סיימה את 2022 עם רווח נקי של 97 מיליון שקל, נפילה של 30% ביחס לשנת 2021.
בדצמבר פתחה דלתא את האתר של ויקטוריה סיקרט, ובמהלך 2023 היא צפויה להשיק שתיים מתוך 15 חנויות שמתוכננות להיפתח למותג עד 2027. דלתא צפויה להשקיע במותג ובפתיחת החנויות והאתר 70 מיליון שקל. במקביל הרשת פתחה שלוש חנויות של מותג הספורט פאנטה ריי. מהלכים אלה הובילו לעלייה של 6% בהוצאות המכירה והשיווק, שהסתכמו ב-113 מיליון שקל והיוו 38% מהמכירות, לעומת 35% בלבד בתקופה המקבילה.
בשנה החולפת קטן ב-35 מספרם של העובדים הקבועים בחברה, והוא עומד על 766 עובדים. הקבוצה מפעילה 205 חנויות, מתוכן 173 במותג דלתא, 29 במותג פיקס ושלוש חנויות פאנטה ריי. דלתא השיקה במהלך השנה שעבר גם קולקציית בגדי היריון תחת המותג mom, קיבלה זיכיון להלבשה תחתונה של אדידס, והחלה למכור בחנויות פיקס קולקציות שמתאימות גם לגברים.