משבר האספקה העולמי: פרוקטר אנד גמבל תוסיף להעלות מחירים
משבר האספקה העולמי: פרוקטר אנד גמבל תוסיף להעלות מחירים
תגבה מחירים גבוהים יותר עבור מוצרי טיפוח כמו סכיני גילוח ומוצרי קוסמטיקה. לפני מספר חודשים העלתה את המחיר על חיתולים ונייר טואלט. זאת ברקע למחירי השילוח והחומרים הגולמיים בעולם שעלו בקצב מהיר מכפי שהעריכו בתאגיד. עם זאת, תוצאות הרבעון עקפו את התחזיות
ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל מעלה מחירים על שורה של מוצרי יסוד, ברקע עליית מחירי השילוח והחומרים הגולמיים בקצב מהיר מכפי שהעריכו בחברה, כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל".
החברה, המוכרת מותגים כמו אבקת הכביסה טייד וסכיני הגילוח ג'ילט, הודיעה כי תגבה מחירים גבוהים יותר עבור מוצרי קוסמטיקה מסוימים, מוצרים לטיפול בשיניים וכן מוצרי טיפוח כלליים כמו סכיני גילוח. המהלך מגיע לאחר שלפני מספר חודשים העלתה החברה את המחיר של מוצרים אחרים כמו חיתולים ונייר טואלט.
לפי החברה, העלאת המחירים בשילוב עם הביקוש המוגבר למוצרים תעזור לה לקזז את העלויות הנוספת.
שיעור האינפלציה בארצות הברית הוא ברמתו הגבוהה ביותר זה עשור, על רקע עליית מחירים בעקבות המחסור בכוח אדם ובחומרים. "איננו מצפים להקלה כלשהי בעלויות", מסר סמנכ"ל הכספים של פרוקטר אנד גמבל אנדרי סולטן. "אנחנו ממשיכים לראות עלויות גבוהות יותר בכל שבוע, אם כי בקצב אטי יותר", הוסיף.
החברה פרסמה היום את התוצאות הרבעוניות, שלפיהן המכירות האורגניות עלו ב-4% ברבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר.
לפי תחזיות החברה, יהיה עליה להוציא 2.1 מיליארד דולר על שילוח וחומרים גולמיים בשנה הפיסקאלית המסתיימת ביוני 2022. לשם השוואה, ביולי העריכו כי ההוצאות יעמדו על 1.9 מיליארד דולר. סולטן הדגיש כי ההוצאות הגבוהות יותר של החברה הן נרחבות, וקשורות בעיקר לכך שהם פועלים להבטיח שהמוצרים יהיו במלאי על אף השיבושים בשרשראות האספקה.
לדבריו, לשם כך נקטה החברה צעדים הכוללים מינוי ספקים לגיבוי, שינוי נתיבי ספינות כדי לעקוף צווארי בקבוק, שינוי מרכיבי המוצרים ובחלק מהמקרים אף הגבלת הכמות שכל קמעונאית יכולה לרכוש בו בזמן. "מבחינת הצרכן זה נראה שיש מלאי טוב שלנו", סיכם את המאמצים.
סמנכ"ל הכספים של פרוקטר אנד גמבל: "איננו מצפים להקלה כלשהי בעלויות"
לפי נתוני החברה, הביקוש הגבוה לחומרי ניקוי ונייר טואלט נותר גבוה, על אף הסרת מרבית הסגרים ברחבי העולם והחזרה לעבודה וללימודים.
העלייה הגדולה ביותר במכירות נרשמה בחטיבת הבריאות של פרוקטר אנד גמבל, שכן יותר אנשים נדבקו השנה בצינונים ובשאר וירוסים לעומת השנה שעברה, כשבהרבה מדינות הוטלו סגרים והגבלות אחרות בניסיון לבלום את התפשטות הקורונה.
לפי הדיווח, ברבען האחרון ההכנסות של החברה עלו ב-5% ל-20.3 מיליארד דולר ועקפו את תחזיות האנליסטים, שציפו ל-19.8 מיליארד דולר. החברה רשמה רווח נקי של 4.122 מיליארד דולר או 1.61 דולר למניה ברבעון הפיסקאלי הראשון, לעומת 4.277 מיליארד דולר או 1.63 דולר למניה ברבעון המקביל. בשוק ציפו לרווח של 1.59 דולר למניה.
תחזית החברה לשנה כולה עומדת על צמיחה של 2%-4% בהכנסות ושל 6%-9% ברווח למניה. האנליסטים מצפים לצמיחה של 3.6% בהכנסות ל-78.866 מיליארד דולר ולעלייה של 4.8% ברווח למניה ל-5.93 דולר.