סגור

סקוט ראסל, לשעבר בכיר ב-SAP, מונה למנכ״ל נייס

ראסל ינהל את החברה ממשרדיה בניו ג'רזי - הוא ייכנס לתפקיד ב-1 בינואר 2025, במקומו של ברק עילם, שפורש לאחר יותר מ-10 שנים כמנכ"ל; במקביל להודעה, נייס דיווחה על שיפור של 22% ברווח התפעולי הרבעוני ושדרגה את התחזית השנתית 

סקוט ראסל, לשעבר בכיר ב-SAP, מונה למנכ״ל נייס - הוא ייכנס לתפקיד ב-1 בינואר 2025, ויחליף את ברק עילם שיפרוש בסוף השנה. הוא ינהל את נייס ממשרדי החברה בניו ג'רזי ארה"ב.
עילם כיהן למעלה מעשור כמנכ"ל נייס, הודיע במאי האחרון על כוונתו לפרוש מנייס, שבה עבד בשורה של תפקידים ב-25 השנים האחרונות.
לפי הודעת החברה, ראסל כיהן ב-14 השנים האחרונות בתפקידים בכירים בחברת SAP, בהם חבר בדירקטוריון החברה ומנהל הההכנסות הראשי (Chief Revenue Officer), אחראי על מכירות גלובליות, שימור לקוחות (Customer Success), ניהול שותפים ועוד.
בנוסף הוא כיהן כיו"ר SAP צפון אמריקה וכיו"ר של מספר יחידות עסקיות בחברה - בעבר היה חבר במועצת המנהלים של חברת Qualtrics. לראסל, אוסטרלי במקור, תואר ראשון במדעי המחשב והמידע מאוניברסיטת Federation, ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת Deakin בקמפוס Geelong, באוסטרליה.
כחבר דירקטוריון SAP, הוא קידם מיזוגים ורכישות, תכנון אסטרטגי וממשל תאגידי. בתפקידו האחרון, היה ראסל אחראי להכנסות בהיקף של 31 מיליארד דולר, שהובילו את הטרנספורמציה של החברה להכנסות בענן.
ראסל ישב במשרדי נייס בהובוקן, ניו ג'רזי שם ישב גם ברק עילם.
במקביל להכרזה על המנכ"ל להבא שלה, דיווחה נייס על צמיחה של 14% בהכנסות הרבעון השני ל-664.4 מיליון דולר. הכנסות מפעילות הענן צמחו בקצב גבוה יותר של 26% ל-482 מיליון דולר.
בעקבות השיפור בשורת ההכנסות, הרווח התפעולי הרבעוני גדל ב-22% ל128.8 מיליון דולר והרווח הנקי קפץ ב33% ל-115.8 מיליון דולר.
על רקע הביצועים ברבעון השני, העלתה נייס את התחזית השנתית. חברת התוכנה לניהול מרכזי שירות לקוחות צופה כעת קצב צמיחה שנתי של 15% שיביא אותה להכנסות של כ-2.7 מיליארד דולר.
עילם, שימשיך להוביל את נייס במחצית השניה של השנה ציין עם פרסום הדוחות הכספיים שהפתיעו לטובה, בעיקר לאחר שחלק מהמתחרות הציגו חולשה: "אנו מסיימים את המחצית הראשונה של 2024 עם תוצאות חזקות ברבעון השני בכל הפרמטרים. סך ההכנסות גדל ב-14% ל-664 מיליון דולר, כתוצאה מצמיחה של 26% בענן, שהיא הגבוהה ביותר בשוק שלנו. מספר הולך וגדל של לקוחות מאמצים את פורטפוליו ה-AI הרחב שלנו מה שהוביל לרבעון שיא של כל הזמנים בהיקף עסקאות CXone. אנו מציגים תוצאות חזקות באופן עקבי עם רווחיות יוצאת דופן בתעשייה שלנו. זהו הרבעון הרביעי ברציפות ששיעור הרווח התפעולי היה לפחות 30%, והרווח למניה היה 2.64 דולר, מעל הרף העליון של התחזית. בנוסף, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ל-170 מיליון דולר ברבעון השני, ו-725 מיליון דולר ב-12 החודשים האחרונים".
לרבעון השלישי צופה נייס הכנסות של 676-686 מיליון דולר, מה שמשקף צמיחה של 13% מול הרבעון המקביל והצמיחה ברווח אמורה להיות מהירה יותר גם הפעם עם צפי לרווח נקי של 2.72-2.62 דולרים למניה. החברה מעלה את התחזית לרווח (Non-GAAP) למניה בדילול מלא בשנת 2024 שצפוי להיות בטווח של 10.60 דולר עד 10.80 דולר, שמייצג גידול של 22% לפי נקודת האמצע של התחזית לעומת אשתקד.