סגור
פרויקט הבלוק של אזורים בבאר שבע לא הדמיה
פרויקט הבלוק של אזורים בבאר שבע (צילום: עמית גרון)

אזורים הגדילה את מספר הדירות שמכרה; "הרוכשים כבר לא יושבים על הגדר"

חברת הנדל"ן שבשליטת הרשי פרידמן ובניהול רון אבידן סיכמה את הרבעון השני עם צמיחה של 22% בהכנסות ועלייה של 9.5% ברווח ל-69 מיליון שקל

אזורים הגדילה ברבעון השני של 2024 את ההכנסות ואת מספר הדירות שמכרה. החברה מכרה ברבעון 120 דירות, לעומת 110 דירות שמכרה ברבעון המקביל ב-2023. הכנסות החברה טיפסו ב-22% והסתכמו ב-400 מיליון שקל.
החברה שבשליטת הרשי פרידמן ומנוהלת בידי רון אבידן רשמה ברבעון רווח נקי של 69 מיליון שקל - עלייה של 9.5%.
אזורים ציינה שמתחילת השנה זכתה בשמונה פרויקטי התחדשות עירונית בהיקף של 1,700 דירות, שמצטרפים ל-80 פרויקטים קיימים של החברה.
הונה העצמי עמד בסוף הרבעון השני על 2.19 מיליארד שקל. הפרוייקטים העתידיים של החברה עתידים לייצר לה הכנסות של 6.5 מיליארד שקל.
אבידן אמר כי "התאוששות שוק הנדל"ן בעיצומה, וכעת אנו מרגישים את הביקושים הערים. הרוכשים שעד כה ישבו על הגדר כבר אינם מצפים לירידת מחירים, לירידת הריבית, ולצערי גם לא לסיום המלחמה. ההערכה היא שמגמה זו תמשיך והמחירים ימשיכו לטפס. הדבר נובע מהתייקרות תשומות הבניה והשפעות הריבית הגבוהה מחד ומנגד התעוררות הביקושים אל מול היצע מוגבל".
1 צפייה בגלריה
הרשי פרידמן בעלים חברת אזורים
הרשי פרידמן בעלים חברת אזורים
הרשי פרידמן, בעל השליטה ויו"ר חברת אזורים
(צילום: עמית שעל)
אזורים ציינה בדוחות כי מכרה עד כה ברבעון הנוכחי, הרבעון השלישי של השנה, 75 דירות נוספות שמאשרות התעוררות מסויימת בשוק.
"האסטרטגיה שלנו שכל פרויקט מוכן יוצא לביצוע ולשיווק באופן מיידי. אזורים בונה כרגע 3,885 דירות ב-21 פרויקטים. תחום ההתחדשות העירונית נמצא בצמיחה מואצת", אמר אבידן.
"לצד ההתאוששות מצד הביקושים, אנו ערים לכך שיותר ויותר קבלנים קטנים ובינוניים נמנעים מלהתחייב ללוחות זמנים, דבר שנובע בעיקר בשל מצוקת כח האדם בענף והחשש לקחת סיכונים.
"יש קבלנים אשר מגיעים לשלב קבלת היתר הבנייה ואינם מושכים אותו. התוצאה היא שההיצע ילך ויפחת עוד ועוד, דבר אשר יוביל באופן ישיר לעליית מחירים." הוסיף אבידן.