עליות מחירים וההצטיידות בזמן המלחמה עזרו לצמיחה של רמי לוי
עליות מחירים וההצטיידות בזמן המלחמה עזרו לצמיחה של רמי לוי
החברה שמפעילה את רשת הסופרמרקטים ומחזיקה בקופיקס ובגוד פארם סיכמה את 2023 עם צמיחה של 2% במכירות ל-7.2 מיליארד שקל; החברה תחלק דיבידנד בהיקף של 50 מיליון שקל
עליות המחירים והצטיידות במזון ומוצרי טואלטיקה עם פרוץ המלחמה בעזה, לצד ירידה של 57% בהוצאות המימון סייעו לרמי לוי לחתום את 2023 עם עלייה במכירות וברווח הנקי, שצמח ב-7.1% ל-205.1 מיליון שקל. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 50 מיליון שקל.
את הרבעון הרביעי של השנה, שבו פרצה המלחמה, חתמה קבוצת הסופרמרקטים עם עלייה של 3.6% במכירות שהסתכמו ב-1.75 מיליארד שקל וצמיחה של 13.7% ברווח הנקי ל-57 מיליון שקל.
העלייה בביקושים למזון ומוצרי טואלטיקה לחיילים במכירות הרבעון בלמה פגיעה במכירות השנתיות של החברה המחזיקה גם ברשתות קופיקס וגוד פארם, ואלו עלו ב-2% בשנה החולפת ל-7.2 מיליארד שקל. זאת בעוד שוק המזון צמח באותה התקופה ב-6.2%.
מכירות רשת קמעונאות המזון של רמי לוי צמחו ב-2023 ב-5.5% ל-6.3 מיליארד שקל ומכירות החנויות הזהות צמחו ב-6.2% ביחס ל-2022.
הרווח הגולמי השנתי צמח ב-2.7% ל-1.65 מליון שקל והרווחיות עלתה במעט ל-23% לעומת 22.8% ב-2022. עלייה בהוצאות מכירה ושיווק, הובילו לירידה של 4.3% ברווח התפעולי שהסתכם ב-306.6 מיליון שקל ולשחיקת הרווחיות התפעולית ל-4.3% לעומת 4.6% אשתקד.
עלות שכרם של חמשת בכירי החברה הסתכמה ב-9.1 מיליון שקל. עלות שכרו של רמי לוי, המכהן כמנכ"ל, עמדה על 3.5 מיליון שקל.