למרות עלייה בהוצאות ברבעון, הרווח הנקי של קבוצת פוקס המריא
למרות עלייה בהוצאות ברבעון, הרווח הנקי של קבוצת פוקס המריא
ההכנסות עלו ברבעון השלישי ב-16.7% ל-1.6 מיליארד שקל, הרווח הנקי זינק ב-226% ל-52 מיליון שקל; התרחבות נייקי בארץ ובעיקר בחו"ל אמנם תרמה להכנסות, אך גם הכבידה על הקבוצה בכך שהגדילה ב-15.4% את הוצאות המכירה והשיווק ל-770 מיליון שקל
ההשפעה החיובית של המלחמה על ענף הקמעונאות שנהנה מביקושים גבוהים (משום שאנשים פחות טסים וקונים יותר בגדים בארץ) באה לידי ביטוי גם בתוצאות החיוביות של קבוצת פוקס ברבעון השלישי של השנה.
הקבוצה שקבעה אסטרטגיה של התרחבות בחו"ל והפיכה לקבוצה בינלאומית, המשיכה גם ברבעון השלישי להרחיב שטחי מסחר בחו"ל, לצד פתיחת חנויות חדשות בישראל, וסיימה את הרבעון עם עלייה במכירות החנויות הזהות בתחומי האופנה ואופנת הבית וברשת ללין.
על אף הירידה במכירות החנויות הזהות של נייקי, שפועלת תחת החברה הבת ריטיילורס, הצליחה הקבוצה לחתום את הרבעון כולו עם עלייה במכירות והכפלה של הרווח התפעולי.
הכנסות פוקס, שמנוהלת על ידי הראל ויזל, ומפעילה מעל 1,000 חנויות בארץ ובעולם, עלו ברבעון השלישי ב-16.7% ל-1.6 מיליארד שקל.
מכירות החנויות הזהות, כולל מכירות האונליין של טרמינל איקס עלו ברבעון בתחום אופנה ואופנת הבית ב-9.6%, בללין ב-6.2%, וירדו בתחום הספורט ב-10.6% בשל החולשה במכירות המותג נייקי בעולם, שמשפיעה על פעילות המותג בישראל.
לאור הביקושים הגבוהים בחסות סגירת השמיים ומיעוט הטיסות לחו"ל, פוקס המעיטה לבצע הנחות לצרכן ובכך שיפרה את שיעור הרווח הגולמי ב-2.1% ל-56.4%. העלייה במכירות שיפרה את הרווח הגולמי ב-21% והוא הסתכם ב-921 מיליון שקל.
במהלך הרבעון סגרה הקבוצה את פעילות רשת דרים ספורט שנותרה עם חנות אחת, ובמקביל פתחה חנויות חדשות בארץ ובחו"ל.
בין היתר השיקה בספטמבר את חנות ג'מבו בחוצות המפרץ על שטח של 10,000 מ"ר, הרחיבה את הפריסה של נייקי בקנדה, אירופה, אוסטרליה, וניו זילנד, פתחה שש חנויות של פוטלוקר בישראל והרחיבה את ללין בקנדה.
ההתרחבות אמנם תרמה להכנסות, אך הכבידה על הקבוצה בכך שהגדילה ב-15.4% את הוצאות המכירה והשיווק ל-770 מיליון שקל.
בתחום האופנה ואופנת הבית עלו מכירות הקבוצה ב-8.4% ל-508 מיליון שקל בשל העלייה במכירות החנויות הזהות. בשל הביקושים, פוקס הורידה את שיעור ההנחה הממוצעת לצרכן ושיפרה את שיעור הרווח הגולמי ב-4.4% ל-61% וזאת לאחר קיזוז בעלות הרכש שנגרמה בשל התחזקות הדולר.
מגזר האופנה ואופנת הבית עבר לרווח תפעולי של 21.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של 6 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.
חברת מוצרי הטיפוח והאווירה ללין הרחיבה שטחי מסחר בישראל ובקנדה ופתחה 5 חנויות שלא פעלו ברבעון השלישי בשנה שעברה. הרחבת שטחי המסחר והעלייה במכירות החנויות הזהות חיזקו את מכירות ללין והן עלו ב-10.8% ל-77 מיליון שקל.
על אף העלייה במכירות, שיעור הרווח הגולמי של ללין נפגע משינוי בתמהיל המוצרים וירד ב-1% ל-70.9%. הרווח התפעולי עלה מ-15 מיליון שקל ל-16.5 מיליון שקל. בהשפעת הרווחיות הגולמית ירד גם שיעור הרווח התפעולי של ללין, אך חסכון בעלויות התפעול הותיר את שיעור הרווח התפעולי זהה לרבעון מקביל, והוא עמד על 21.6%.
הקבוצה פעילה בתחום הספורט באמצעות החברה הבת ריטיילורס שמפעילה את חנויות נייקי בישראל ובעולם ואת רשת פוטלוקר בישראל. תחום הספורט הציג עלייה של 22.4% במכירות בשל כניסה לטריטוריות חדשות בהן בריטיש קולומביה ואוסטרליה.
ריטיילורס הורידה את שיעור ההנחה הממוצעת לצרכנים ושיפרה את הרווחיות הגולמית שעלתה ל-52% לעומת 50.7% ברבעון המקביל. למרות זאת, הירידה במכירות החנויות הזהות של נייקי פגעה בשיעור הרווח התפעולי של מגזר הספורט שירד ב-0.7% ל-8.8%. הירידה קוזזה בחסכון עקב סגירת פעילות דרים ספורט.
פוקס הכפילה את הרווח התפעולי מ-71 מיליון שקל ל-140 מיליון שקל וחתמה את הרבעון עם זינוק של 226% ברווח הנקי לבעלי המניות שעמד על 52 מיליון שקל.
באוקטובר, לאחר מועד הדו"ח, חתמה קבוצת פוקס על הסכם לרכישת 51% מחברת האופנה איתי ברנדס. במועד השלמת העסקה, תשלם פוקס תמורה בגין רכישת המניות על בסיס שווי של 50 מיליון שקל לאיתי ברנדס, והוסדר מנגנון תמורה עתידית מותנית ברווחים של חברת איתי ברנדס לשנים 2024 ו-2025 המייצגים לאיתי ברנדס שווי של עד 90 מיליון שקל.