סגור

תמרור אזהרה: מעל מיליארד דולר אבדו בהונאות קריפטו מתחילת 2021

לפי דו"ח של סוכנות הסחר הפדרלית בארה"ב, תוך שנה וחצי נפלו מעל 46 אלף בני אדם קורבן להונאות מסוג זה; קרוב למחצית מהמקרים הגיעו בעקבות חשיפה להודעה במדיה החברתית

מאז תחילת 2021 הפסידו מעל 46 אלף אנשים סכום מצרפי הגבוה ממיליארד דולר בהונאות קריפטו, כך לפי דו"ח שפרסמה ועדת הסחר הפדראלית (FTC) אתמול (ו').
ב-2021 הסתכמו הונאות הקריפטו ב-680 מיליון דולר, ומתחילת 2022 - ב-329 מיליון דולר נוספים. לשם השוואה, לפי נתוני ה-FTC, ב-2020 הסכתמו הונאות הקריפטו ב-130 מיליון דולר בלבד.
בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי קרוב למחצית מהאנשים שדיווחו על הפסד של מטבעות דיגיטליים בהונאות חשפו כי ההונאה התחילה במודעה, בפוסט או בהודעה במדיה החברתית.

1 צפייה בגלריה
מטבעות קריפטו ביטקוין את'ר צניחה ירידת מחירים
מטבעות קריפטו ביטקוין את'ר צניחה ירידת מחירים
מטבעות קריפטו
(צילום: שאטרסטוק)

"שיגעון הקריפטו" דחף בנובמבר 2021 את הביטקוין, מטבע הקריפטו הפופולרי ביותר, לשיא של 69 אלף דולר. ואולם מאז מחק מעל מחצית משווי, והוא נסחר כיום סביב רמה של 29 אלף דולר.
בוועדת הסחר ציינו כי התלונות מצביעות על כך שהמדיה החברתית והקריפטו הם שילוב נפיץ לביצוע הונאות. לפי הדו"ח, כ-575 מיליון דולר מההפסדים בהונאות קריפטו, נבעו מהבטחות ל"כסף קל" - כלומר תשואות גבוהות - שלא קוימו, תוך ניצול ההבנה המוגבלת של המשקיעים בתחום; חלק מהמשקיעים דיווחו כי ביצעו "השקעת ניסוי" בהיקף קטן, ששיכנעה אותם כי ההשקעה בטוחה. כ-185 מיליון דולר מההפסדים בקריפטו מתחילת 2021 הוגדרו על ידי ה-FTC כ"הונאות על רקע רומנטי"; אלה הן הונאות שמתחילות באפליקציות דייטינג או ברשתות חברתיות
כ-40% מכלל ההפסדים בהונאות שהחלו ברשתות החברתיות הן בקריפטו - יותר מכל שיטת תשלום אחרת; אינסטגרם, פייסבוק, ווטסאפ וטלגרם "כיכבו" בכל הנוגע להונאות אלה.
המטבעות הפופולריים בקרב קורבנות ההונאה הם הביטקוין, את'ר ותת'ר.