מלונות דן סבלה במיוחד מהירידה בתיירות, עם צניחה של 45% ברווח הנקי ב-2024
בהשוואה לרשתות פתאל וישרוטל, מלונות דן מסתמכת יותר על תיירות נכנסת שנפגעה קשות עקב המלחמה; הרווח הנקי בשנה שעברה עמד על 68 מיליון שקל; ההכנסות ירדו ב-10% ל-1.1 מיליארד שקל
הרשת שבשליטת משפחת פדרמן מפעילה בישראל 15 בתי מלון (ואחד נוסף בהודו) ומתהדרת בכך שהיא פועלת בתחום "מתן שירותי אירוח מלונאי ברמה גבוהה". מבין שלוש הרשתות, מלונות דן הסתמכה באופן החד ביותר על תיירות נכנסת, כאשר 35% מלינות האורחים במלונותיה ב-2022 ו-36% ב-2023 היו של תיירים זרים. גדיעתה של התיירות הנכנסת ב-7 באוקטובר פגעה בה, על כן, באופן חמור יותר (שיעור התיירים מאורחיה ירד ל-8% ב-2024). במקביל, מיקומי המלונות שלה ומאפייניהם פחות משכו אליהם את הנופשים הישראלים.
משכך, כשמספר המפונים שהתארחו במלונותיה הצטמצם, החל מסוף הרבעון הראשון של השנה, הרשת לא הצליחה לחזור ולמלא את חדרי המלון שלה. כתוצאה מכך, הכנסותיה כמו גם הרווחיות מהן קטנו.
מלונות דן מסכמת את 2024 עם ירידה של 10% בהכנסות מפעילותה המלונאית ביחס ל-2023, וזו הסתכמה ב-1.1 מיליארד שקל (לרשת פעילות נוספת, בהיקף נמוך יותר, במגזר ההסעדה). הרווח התפעולי ירד ב-45% ל-110 מיליון שקל ובשיעור דומה ירד גם הרווח הנקי שהסתכם ב-68 מיליון שקל.
ברבעון הרביעי של 2023 ובזה הראשון של 2024 עיקר הכנסותיה הגיעו מאירוח המפונים, בהתאם לתעריף שקיבלה מהמדינה, כשלמולו היא ביצעה התאמות ברמת השירות שסיפקה להם. עזיבתם של המפונים וקשייה במשיכת הנופשים הישראלים הביאה לירידה של 21% בהכנסות ברבעון הרביעי של 2024 ביחס לזה המקביל ב-2023, לסך של 338 מיליון שקל. כמו גם לירידה של 40% ברווח התפעולי ל-26 מיליון שקל. כשהרווח הנקי ירד ב-35% ל-17 מיליון שקל.