המשביר לצרכן מסכמת רבעון: ההכנסות גדלו ב-3%, הרווח הגולמי זינק ב-11%
המשביר לצרכן מסכמת רבעון: ההכנסות גדלו ב-3%, הרווח הגולמי זינק ב-11%
הרשת רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 5.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של 300 אלף שקל בתקופה המקבילה; ב-2022 תשיק המשביר חמש חנויות ספורט נוספות
המשבר לצרכן רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 5.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-300 אלף שקל ברבעון מקביל. ההכנסות גדלו ב-3% ל-226 מיליון שקל.
ב-2021 צמצמה המשביר כ-7% משטחי המסחר לטובת התאמת שטחי החנויות למותגים החדשים, בהם קנת' קול שהושק בנובמבר, ומבצעת שינוי לוגיסטי לצמצום העלויות. כחלק מהשינויים, עתידה החברה להקטין שטחי מחסנים בסניפים לטובת מרלו"ג חיצוני כדי לייעל את שטחי המדף ולהגדיל מכירות בסניפים, כמו גם חיסכון בשכר דירה, דמי ניהול, תשלומי ארנונה, שכר עבודה ושיפור הרווח הגולמי.
ההתייעלות שמבצעת הקבוצה שיפרה את הרווח התפעולי ברבעון ב-21% והוא עמד על 21.5 מיליון שקל. הרווח הגולמי עלה ב-11% והסתכם ב-100 מיליון שקל.
מתחילת 2021 קיבלה המשביר הטבות שכר דירה ודמי ניהול בהיקף 15.3 מיליון שקל והכירה בפטור מארנונה בסך 4.4 מיליון שקל. מספר העובדים הוא 78% ממספרם לפני הקורונה.
במקביל, ממשיכה המשביר להרחיב את תחום הספורט בסניפים ובשנה החולפת הגדילה משמעותית את מגוון המוצרים, בעיקר של המותג אדידס.
בשנת 2020 השיקה החברה שתי חנויות ייעודיות למוצרי ספורט, וב-2021 השיקה חמש חנויות ספורט נוספות. המשביר מתכוונת להמשיך בפריסת חנויות ספורט ייעודיות במיקומים אטרקטיביים או באמצעות צמצום שטחי החנויות הקיימות לטובת חנויות הספורט. עד לסוף 2021 ייפתחו שתי חנויות ספורט נוספות ועד לסוף 2022 - חמש חנויות ספורט נוספות.
המשביר בוחנת אפשרות להקים זרוע חדשנות לפיתוח וקידום פתרונות טכנולוגיים מבוססי Big Data ו- Marketing Personal, תוך התבססות על מאגר הנתונים של החברה. במשביר מסבירים כי חדשנות היא חלק מצמיחה בעולמות הריטייל בכלל ובאתרי האון ליין, והעתיד הוא באוטומציה דיגיטלית, הבנת הלקוח בעולמות הדיגיטל והתייעלות תוך שימוש במגוון ערוצים.